turbo57 September 20, 2013 Report Share September 20, 2013 Vid besiktningen stod CO halten på 0,4, besiktningskillen tyckte det var för lite så jag fick skruva upp förgasaren vid provningen, så det hamnade på 1,5. Frågan är om även det är för lite, tycker mussen är lite mer svårstartad första starten på dagen, vid körning märks inget. /Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2013 Report Share September 20, 2013 Hej.Motorn går och mår bättre runt 3.5 - 4.5, kolla stift så får du bästa info, det kan vara så attdu inte bara på att skruva ut får rättare värden utan det kanske behövs en dykning ini förgasarbestyckningen. I vilket fall så ska du passa på och njuta innan snön kommer;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 September 20, 2013 Author Report Share September 20, 2013 Tack Lars, misstänkte att jag behöver öka lite, men det som så mycket annat får vänta tills det inte går att köra nercabbat längre, passar på att köra av mig så mycket som möjligt nu:cool:/Leif (Funkar bra med halvljusautomatik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ September 20, 2013 Report Share September 20, 2013 Hej.Motorn går och mår bättre runt 3.5 - 4.5, kolla stift så får du bästa info, det kan vara så attdu inte bara på att skruva ut får rättare värden utan det kanske behövs en dykning ini förgasarbestyckningen. I vilket fall så ska du passa på och njuta innan snön kommer;)Nej, Nej, alldeles för högt. runt 1,5 på tomgång är lagom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2013 Report Share September 20, 2013 Hej.Det var nytt för mig Janne, har ju varit i svängen ett tag med en och annan halvdan motor, även äldre gubbar än jag som säger sig kunna det mesta om gamla V8or har alltid tutat i mig att inte under 3.0 skall det vara.Mindre än så gör mer skada än nytta. ja då får man tänka om en gång till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ September 20, 2013 Report Share September 20, 2013 Du hör skillnad om du lyssnar på en bil med 4 eller 1,5 i co på tomgång. Lite för hög co och du får små orgelbundna puffar, bra co och motorn går helt lungt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu