Jump to content

Råd & tips om småpyssel med en ht 71:a


Redmean

Recommended Posts

Hej på er,

Har en HT 71:a som behöver lite omvårdnad som jag hoppas kunna få lite konkreta tips och råd kring. I vilken ordning, var jag hittar grejer mm.

Klarar själv ;-)

Dammsuga, rengöra, tvätta, rubba och vaxa!

Vart, vem, var och när....

Lite punktrost fix, det finns lite bubblor i lacken här och där

Byta innertak (vart hittar jag och hur är det med vindrutan ur/i om den ändå måste bytas)

Byta framruta (var hittar jag en)

Byta klädsel, stoppningen är ok!

Nytt instrumentglas (vart hittar jag det?)

Ratten står på kl 17.50 (hur får jag den till 15.45)

Byta gummilister runt om (vart hittar jag dom)

Spolarmunstycken (se ovan) eller iaf det droppar lite slött ur dom när det ska sprutas...

Fälgar, idag sitter det slottmaggs på, vad kan se bra ut annars eller ska jag behålla dom?

Innerbackspegel (var hittar jag det)

Framläpp (vart hittar jag det?)

Trimm.... Tydligen sitter det en bra/bytt kam i.... Vad kan jag göra mer på min 5 l 302 v8:a har en tvåportsförg idag.

Sedan är frågan.... Den var brun (ginger) från början inredningsmässigt men nu är paneler svarta, instrumentbrädan målad svart mm, ska jag gå vidare på svart och försöka göra om den helt invändigt eftersom den sanolikt ändå aldrig kan bli original igen då den nu har en 8:a istf en 6:a tex.... röd grund obruten lack ist för bronsmetallic som det var original så en sådan renovering känns inte aktuellt men däremot en snygg schysst och axvillig Mustang lutar det väl åt...

Link to comment
Share on other sites

Hej på er,

Har en HT 71:a som behöver lite omvårdnad som jag hoppas kunna få lite konkreta tips och råd kring. I vilken ordning, var jag hittar grejer mm.

Klarar själv ;-)

Dammsuga, rengöra, tvätta, rubba och vaxa!

Vart, vem, var och när....

Lite punktrost fix, det finns lite bubblor i lacken här och där

Byta innertak (vart hittar jag och hur är det med vindrutan ur/i om den ändå måste bytas)

Byta framruta (var hittar jag en)

Byta klädsel, stoppningen är ok!

Nytt instrumentglas (vart hittar jag det?)

Ratten står på kl 17.50 (hur får jag den till 15.45)

Byta gummilister runt om (vart hittar jag dom)

Spolarmunstycken (se ovan) eller iaf det droppar lite slött ur dom när det ska sprutas...

Fälgar, idag sitter det slottmaggs på, vad kan se bra ut annars eller ska jag behålla dom?

Innerbackspegel (var hittar jag det)

Framläpp (vart hittar jag det?)

Trimm.... Tydligen sitter det en bra/bytt kam i.... Vad kan jag göra mer på min 5 l 302 v8:a har en tvåportsförg idag.

Sedan är frågan.... Den var brun (ginger) från början inredningsmässigt men nu är paneler svarta, instrumentbrädan målad svart mm, ska jag gå vidare på svart och försöka göra om den helt invändigt eftersom den sanolikt ändå aldrig kan bli original igen då den nu har en 8:a istf en 6:a tex.... röd grund obruten lack ist för bronsmetallic som det var original så en sådan renovering känns inte aktuellt men däremot en snygg schysst och axvillig Mustang lutar det väl åt...

själv handlar jag mycket från Mustang Unlimited USA, Rolands Mustang, Sven Ullman, bägge i Sverige

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag har skruvat en del Mustang b.la. 72 Mach1, då jag upptäckte ganska snabbt att det var just

årsmodell 71-73 som det var svårt att hitta delar till, vet inte hur det är idag men jag kan

tänka mig att det är lika svårt fortfarande.

Hoppas de som håller på med renoveringar på vårt forum kan hjälpa dig, då jag höll på så

blev det mycket renoverande av delar som redan fanns på bilen.;)

Sök även delar typ spolarmotor bland tidigare Mustang, typ 1969-70 det är av samma

typ som till din årsmodell.:shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...