Jump to content

"tvättad" fjärrkontroll till larmet


Bengy

Recommended Posts

Hej,

Lyckades tvätta jeansen med nycklarna i fickan. Någon som har liknande erfarenhet? Känner mig som en idiot men vad hjälper det? Tidigare har det varit "pys" ljud när man tryckt på knappen men nu är det tyst och ingen reaktion från bilen heller.

Har haft den liggande på tork och även blåst lite försiktigt med hårtork utan resultat. Kan det hjälpa att byta batterierna?

Någon med erfarenhet?

post-4621-144839348092_thumb.jpg

post-4621-144839348334_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det viktigaste vi sådana här olycker är att inte aktivera någon knapp.(då kan elektroniken gå åt H.)

det bästa är att ta ut batteriiet och låta. all fukt försvinna.

då brukar det mesta lösa sig.

mitt barnbarn tappade sin iphone i dasset, stängde av den efter två dagar gick den som vanligt utan problem.

Men vi kan inte skicka för service då fukt indikatorn har fått fel färg.

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Plockade isär och lät ligga torrt och nu funkar allt igen. Rena och fina nycklar och fjärrkontroll. Använde de tvättade batterierna också utan problem.

Tackar alla för respons och önskar trevlig helg. Nästa vecka får jag fortsätta felsökning varför den inte startar. Men detta är i en annan tråd.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Plockade isär och lät ligga torrt och nu funkar allt igen. Rena och fina nycklar och fjärrkontroll. Använde de tvättade batterierna också utan problem.

Tackar alla för respons och önskar trevlig helg. Nästa vecka får jag fortsätta felsökning varför den inte startar. Men detta är i en annan tråd.

Om du gör om det så riv isär och lägg grejerna i ris..

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...