Jump to content

Kupéfläkt -68


Happy

Recommended Posts

Hejsan

Min kupéfläkt fungerar inte och det är tråkigt nu på hösten :(

Jag har tre hastigheter och har en sockel med 4 kontakter på lådan.

Har provat direkt med ström till polerna men det är stendött.

Hur plockar jag isär detta för att byta fläktmotor. Värme har jag så det är inget problem men

jag måste åka för att få värme till framrutan. jag har sökt på tuben och nätet utan större framgång.

Hjälp mottages :)

//Happy

Link to comment
Share on other sites

Prova fläkt-motorn i motorrummet du ser den vid torpedväggen dela kontakten och sätt ström direkt på den där. då märker du om fläkt-motorn går.

Det kan vara så att motståndet som sitter i värmepaketet är trasigt och det märker du samtidigt för om fläktmotorn går så är det motståndet som är trasigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Förlåt om jag lägger mig i, fläktmotorn sitter på torpedväggen passagerarsidan motorrum, på fläktmotorn

sitter det två eller ibland tre kablar.

En av dessa är jordkabel och den andra oftast orange eller röd kabel skall anslutas med plus, prova att

sätta plus på den orange eller röda kabeln, du behöver koppla isär, men du ser var det är en hona och

en hane rundstifts (Svart). Drag isär och sätt plus på den sidan som går till fläktmotor, förresten har

du kollat säkringen, säkringsdosan sitter ovanför gaspedal en bit upp 67-68.:think:

Fortsätt att fråga.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...