Jump to content

Reg. besiktningsproblem ABS lampa lyser..program för felsökning ???


Bengt Martin

Recommended Posts

Hej håller på att reg. besiktiga en 1996 års Ford Mustang från staterna. Nästan klar.......

Har dock ett problem med ABS lampan som lyser. Min verkstad har ej det program som krävs för att kunna söka felet.

Är det ngn som vet vilken verkstad i Stockholm som kan lösa ABS problemet ?

Dvs har ett program för felsökning av Ford Mustang 1996 års modell ABS bromsar...

Tips

Bra att veta är att det krävs ett rattlås (krycka), som skall medtagas till reg. besiktningen. Enligt lag. Annars underkänt.

Link to comment
Share on other sites

Tips

Bra att veta är att det krävs ett rattlås (krycka), som skall medtagas till reg. besiktningen. Enligt lag. Annars underkänt.

Verkar märkligt, finns inga såna uppgifter varken hos transportstyrelsen eller bilprovningen. Min 95:a reggades 2011 och då behövdes det inte något extra rattlås. Var gjorde du reg.besiktningen? Saknas fungerande vanligt rattlås på bilen?

Link to comment
Share on other sites

Tack för all hjälp. Var på besiktningen idag. Allt fungerade förutom lås. Glöm krycka det var en missuppfattning.

MÅSTE ENLIGT LAG MONTERA IN RATTLÅS på bilen. UNDERKÄNT på reg besiktningen idag.

Vem kan göra detta ? Var kan man köpa sådant ? Var inne på Klintberg & Way men då jag inte var dealer fick jag inte handla hos en grossist.

Någon som vet något om detta ?

Bilen saknar rattlås idag ...

Måste finnas

Link to comment
Share on other sites

Tack för all hjälp. Var på besiktningen idag. Allt fungerade förutom lås. Glöm krycka det var en missuppfattning.

MÅSTE ENLIGT LAG MONTERA IN RATTLÅS på bilen. UNDERKÄNT på reg besiktningen idag.

Vem kan göra detta ? Var kan man köpa sådant ? Var inne på Klintberg & Way men då jag inte var dealer fick jag inte handla hos en grossist.

Någon som vet något om detta ?

Bilen saknar rattlås idag ...

Måste finnas

Antar att rattlåset är defekt för det borde ju finnas som standard. Kolla med Grufman bil, de borde kunna fixa det. Om något är trasigt i rattlåsmekanismen borde det ju gå att få tag i från en skrotad bil. Finns ju ett antal såna om man kollar bildelsbasen tex.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...