Jump to content

Godkända strålkastare och blinkers?


NackaBosse

Recommended Posts

(redigerad)

CJ Ponyparts har nu även denna programerbara bakblinkers:

http://www.cjponyparts.com/sequential-led-taillight-kit-8-pattern-1967-1968/p/TLLED68/

Djäkligt läckert, och inte mycket dyrare än vanliga sekventiella blinkers.

Med lite enklare modifiering kan man nog sätta knappen för ändring av programmet

på utsidan av pottan, så man slipper ta ut lamphållaren varje gång man vill ändra

programmet. Eller t.o.m. sätta den under instrumentbrädan.

Mvh.

P-O

Ändrade %s av %s (%s)
La till ett par rader.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Täckte av Mussen i garaget idag. Jag började med att byta till LED i bakljusen. Jisses vilken skillnad! Har ännu inte bytt reläet, så blinkersen funkar inte. Men bakljus och bromsljus funkar och lyser kanon. När jag grottade bland kablarna till bakljusen hittade jag lampsocklarna till de röda positionsljusen i bakflyglarna. Man hade helt enkelt bara tagit ur sockeln ur lampan. Tänkte testa om dom funkar men måste ha tag i ett par glödlampor först. Enligt Lasses text lite här ovanför råder det tydligen total förvirring om det är tillåtet eller ej. Eftersom jag skall besiktiga i år den 19 maj väntar jag till efter det med att eventuellt koppla in dem.

Link to comment
Share on other sites

Första uppstart efter vintervilan idag. Malde 10 sekunder på startmotorn med choke och pumpade med gasen. Ingen reaktion. Nästa försök gick hon igång. Backade ut på garageplan för att byta reläet till de sekventiella blinkersen. Satte på blinkersen och försökte lyssna mig till var reläet satt. Det satt långt upp under instrumentbrädan mellan radiopanelen och handskfacket. Omöjligt att komma åt bakifrån så det fick bli demontering av radiopanelen. Ivrig som man är hade jag inte riktigt koll på demonteringen, så återmonteringen krävde tre försök innan jag fick det i rätt ordning med sidopaneler och allt. När jag ändå hade radion ute passade jag på att byta antenn. Det långa sprötet byttes mot en antenn med kort och lite tjockare spröt.

post-5833-144839401133_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kanske lite sent påkommet med att uppdatera denna tråd, men bilen besiktigades i mitten på maj med rent protokoll. LED DRL-ljusen( Daytime Running Light) låtsades jag inte om att de fanns då jag styr dessa med separat dragströmbrytare. Däremot tyckte besiktningsmannen att halvljuset (H4) hade lite konstig ljusbild (made in Taiwan fast beställt från USA). Däremot fick jag beröm för de sekventiella blinkerserna bak. "Dom här syns ju riktigt bra jämfört med original". Kan tillägga att besiktninsgmannen var av äldre modell och själv bilentusiast. Bara så ni vet, ni som eventuellt funderar på samma uppgradering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...