Jump to content

Värt att kosta på en mustang 70-ht


Blomdahl94

Recommended Posts

Hej jag funderar på att köpa en 70 mustang ht PROJEKT. Och undrar om dom är värd att lägga ner pengar i?

Om det gör någon skillnad så är den svensksålld. Och det är en 302 motor (Ej orginal antar jag pga t31a i reg beviset.men samma som orginal)

I övrigt är den rostlagad seriöst med nya golv mm. Men tyvärr en del saker som fattas och risig inredning. (Mycket jobb olackerad,motorn ej komplett fattas småsaker från både motor och chassie)

Priset är fö runt 30K.

Svårt att svara på då det är lite en smaksak om man gillar HT eller inte. Men jag tänkte mest så man inte gräver ner många 10 000 kronor och har dåligt andrahandsvärde?

Har inte tänkt göra den till orginal utan efter smak.

Mycket tacksam för svar!

Mvh Blomdahl

Link to comment
Share on other sites

Om man ser det hela ur en ekonomisk synvinkel så tror jag inte det är någon bra affär. En cab eller fastback kommer alltid att vara värda 100000:- mer, men alla tre kostar lika mycket att renovera.

Ta den här som exempel: http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_Mustang_1970_50529748.htm?ca=16&w=3

Jag tror inte den bilen som du har tittat på ( om det är den som finns på blocket ) kommer att se ut såhär med bara 50000:- i renoveringsbudget.

Link to comment
Share on other sites

Okej vad kan man tycka rimligt att betala för den http://www.blocket.se/vasterbotten/Ford_mustang___70_ht_50615721.htm?ca=2&w=1&last=1

Är ändå mycket "skitjobb" gjort på den.

Tänkte inte bara köpa och sälja utan att ha som ett LÅÅNG-tidsprojekt. Men det kanske är bättre att få tag på en annan bil om man tänker på andrahandsvärdet. Även om vi säger om 20 år? (Omöjligt att veta men nån som har någon åsikt?)

Link to comment
Share on other sites

Lutar åt köphållet. Men upskattar era åsikter!

Tänkte ev stoppa i en 351 eller något annat i framtiden då jag inte är orginalentusiast. Och bara bygga bilen som jag vill ha den. Då kanske det kvittar om det är en fastback eller inte? (Då den ändå inte är orginal) Eller vad tror ni?

Hur är priset på reservdelar på mustang ? (har kollat runt lite och detkänns som det är ganska bra pris och hyffsat lätt att få tag på grejjer?)

Lars jag ska helt klart kolla dit projekt!

Åter igen tack för alla svar! trevligt forum!

Link to comment
Share on other sites

ja, du kommer inte att vara sysslolös den närmaste framtiden kan jag säga.

Ekonomiskt kommer det inte att löna sig att fixa till den bilen, men om du vill bygga en bil så som du vill ha den är det ju svårt att beräkna hur mycket det är värt

Mycket lätt att hitta delar, tror knappast nån gammal bil har ett så stort utbud på reservdelar, du kan köpa allt nytt

Link to comment
Share on other sites

Kan rekommendera att köpa delar från usa, jag samlade på mig en skaplig inköpslista med plåtdetaljer och beställde från cj pony parts, och även efter tull och skatt och allt vad det var så vart det ca halva priset mot om jah skulle köpa alla delar från sverige.

Okej det låter ju bra!

Men fick reda på en tråkig grej via chassinumret. Att det har suttit en 250 sexa i den...

Vad tror ni om andrahandsvärdet då? Bakaxel och framvagn är bytt (5 bultat så antar det) och den är typad med utbytt motor.

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...