Pelle cmc 375 April 27, 2003 Report April 27, 2003 Vad ska det vara för färg på bokstäverna i centrumet på en signalring på en 65a? På min ser det ut som "Ford" har varit svart och "Mustang" rött, är detta rätt? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 27, 2003 Report April 27, 2003 Hej Igen.Ja! färgerna är rätt. Ett bra sätt att skaffa färger till emblem och tanklock eller som i ditt fall signalring.Har du haft intresse för att bygga plastmodeller så vet du vart jag villkomma.DuPont färg till plastmodeller det finns i massor av småburkar olika nyanser röd exempelvis.Har själv använt dessa färger och till full belåtenhet.Lyck till. Citera
bjope45 May 8, 2008 Report May 8, 2008 Plockar upp den här gamla tråden för en aktuell fråga.På min -68 sitter, som det skall göra, emblem framför dörrarna.Det är Mustang i skrivstil och hästen med ett trefärgsfält bakom.Färgerna har, nästan, nötts bort helt och jag vill måla dit nya.Vilka färger är de korrekta? Det finns ju "tusen" olika röda tex. /Björn Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 8, 2008 Report May 8, 2008 Hej.Kolla bilder, köp Humbrol eller Dupount modell färg,den röda och blåa färgen väljer du på känn. Ärligt vem jämnför färger på emblem, jag tror attjag målat 10 emblem, ingen har reagerat på mittnyansval av färgerna jag använt. Inte för mörk och inte för ljus kan jag ge som råd. Citera
bjope45 May 8, 2008 Report May 8, 2008 Hej,Nej så noga är jag ju inte men man vill ju intefå frågan "har du lackat med läppstift eller..." Skall gå förbi Wenzells hobby imorgon och dom lär ha färg.. Citera
Mats Helmersson May 9, 2008 Report May 9, 2008 På tal om läppstift...Jag målade centrumemblemen på delux navkapslarna till en -68:a en gång. Emblemen är av genomskinlig plast och färgen sitter på insidan av emblemet. Färgen skulle var metallic röd och dessutom vara halvt genomskinlig. Vad använde jag för färg? Jo, nagellack! Jag var flitig besökare i affärernas sminkavdelnigngar innan jag hittade den rätta metallicröda färg som jag ville ha. Jag fick många konstiga blickar av tonnårsbrudarna när jag stod där med mitt emblem och en nagellacksburk och höll upp dem mot ljuset... Citera
fast66 May 14, 2008 Report May 14, 2008 Körde nagellack i mina sidoemblem för minst 15 år sedan - hittade rätt kulör i frugans lager... Citera
Recommended Posts