Jump to content

Synpunkter på 2v till 4v uppgradering av 289a


Jester

Recommended Posts

Jag har en matching number 1968 GT/CS c-code (289 2v) som jag funderar på att uppgradera till 4v. Motorn är en nyrenoverad stock 289 fabriksbyggd på 302 block. De enda modifikationer som gjorts är ett dubbelt avgassystem. (ej hi po eller headers) Bilen och motorn är väldigt fin som den är varför det skär lite i hjärtat att fundera på trim, men jag skulle vilja få lite bättre klös. Skulle dock vilja höra lite åsikter innan jag sätter fart. Jag tänkte ta ett steg i taget så jag kan återgå till stock set up så snart jag ångrar mig. Hade tänkt följande i första skedet: pertronix ignitor 2, edelbrock performer 289 intake, edelbrock performer 570 cfm 4v förgasare. Finns energi kvar finns en tanke på att byta ut 289 topparna mot 302 toppar och byta ut grenrören mot hi po grenrör på avgassidan. Vad tror ni? Är det en rimlig set up? Nån som gjort samma och kan säga något om hur många hästar och ökat vrid man får ut? Eftersom det är en California Special hade det med tanke på kopplingen till Shelby varit kul att använda historiskt korrekta CS Shelby delar, men jag har inte hittat något. Nån som har koll på CS Shelby delar, finns CS Shelby intake eller bara Cobra? Tacksam för all feedback!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...