Jump to content

Recommended Posts

Går det ayy sätta tilbaka ingående axel igen utan att montera isär lådan? Hur ska turnonen kännas? Ska den bara kunna snurra åt det ena hållet

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Ja det går att sätta tillbaka ingående axel i lådan igen.

Turbinen ska gå att snurra smidigt åt bägge håll, skaka den och den ska "klonka" inte skramla. Töm all olja i den innan bara.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ska kolöa turbinen är det fel på den skiter nog ja i lådan

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Ok. Du gör som du vill..... men jag hade definitivt inte hoppat över lådan.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tar nog och går igenom lådan det jag är mest rädd för är renligheten men jag får väll skärpa mig. Ska i morgon byta hjulager bak hur mycket behöver man värma krympringen innan man pressar på den? Lagret räcker väll att bara pressa?

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Köper du t.ex B&M's Masterkit till lådan, så får du med en perfekt beskrivning av hur du går till väga, i både bilder och skrift.

Hade aldrig renoverat nån automat själv innan jag rev min C-4, men det gick fin fint med ett perfekt resultat.

Inte speciellt dyra delar heller.

Men jag gissar på att du även behöver en ny converter, tycker din beskrivning låter som ett converterhaveri.

Link to comment
Share on other sites

Köper du t.ex B&M's Masterkit till lådan, så får du med en perfekt beskrivning av hur du går till väga, i både bilder och skrift.

Hade aldrig renoverat nån automat själv innan jag rev min C-4, men det gick fin fint med ett perfekt resultat.

Inte speciellt dyra delar heller.

Men jag gissar på att du även behöver en ny converter, tycker din beskrivning låter som ett converterhaveri.

vart köper man billigast detta
Link to comment
Share on other sites

Hej

Hoppas du kommer få fart på grejorna.

Jag är ingen expert på automatlådor, lämna iväg min c4.. även om många sa att tar man det lugnt så fixar man det sj. Men då jag lyssna runt så fick höra från många att renoverar du lådan köp NY turbin, ingen beg., därför skulle det vara nå gammalt skit i den så får du in det i lådan. Såg att du sökte här på forumet efter en turbin.

PeterF har mkt kunskap och vet säkert hur det är beträffande ny lr beg. turbin?

Jag tog det säkra och köpte ny, men å andra sidan så ville jag ha lite högre stall speed oxå.

Lycka till!!

mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Fumkar en på 2000rpm med original toppar lite vassaste/modernare kam samt 4 portsförgasate

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Vad är det för kam? Och vad har du för utväxling i baken? 2000rpm i stall funkar relativt bra till en lätt trimmad bil. Men ibland kan man se att lite högre el lägre kan funka bättre beroende på omständigheterna

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ska vilken k skulle du valt till original toppar och förmodligen kommer lag att köra med tvåports förgasaren ibörjan

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Tänker du på kam el converter?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Både ok

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Om du inte ska köra med tuffare maskin så hade det varit en i princip original kam från compcams och en converter med stall runt 1500rpm.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Om du inte ska köra med tuffare maskin så hade det varit en i princip original kam från compcams och en converter med stall runt 1500rpm.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Vill ha en bil som jag kan använda utan att bli ruinerad. En nyrenoverad 289 med fyrportare och en modern kam räcker nog för att jag ska vara nöjd. Tack så mycket för alla goda råd ChristianChristian

Link to comment
Share on other sites

Vill ha en bil som jag kan använda utan att bli ruinerad. En nyrenoverad 289 med fyrportare och en modern kam räcker nog för att jag ska vara nöjd. Tack så mycket för alla goda råd ChristianChristian

Lycka till :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ska man behöva knacka in ingående axel i lådan när den varit demonterad?

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk

Nix. Bara snurra o hitta ett bra läge. Då ska den hoppa i ganska smidigt

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

post-7409-144839382819_thumb.jpg

Det här har jag valt till min låda, funkar helt kalas trots 3000rpm i stall.

Med en standard motor MED 2portare så funkar detta, även i vanlig trafik eller cruising. En varning dock om man kör med högt stallvarv, montera en bra extern oljekylare till lådan, då de går betydligt varmare med en converter med högre stall.

Ps. Denna sats är för -72 och nyare med panfilled låds och jag visade den bara som tips, så var noga med att kolla så du får till rätt årsmodell. Ds.

post-7409-144839382791_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...