Jump to content

Firande i region SYD?


Emma

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Planeras det något firande i Syd för oss som tycker att det är lite väl långt till Sälen?

72 mil, är det långt? Vi åker från Luleå och Umeå. Det är 83 mil från Luleå. Kanske

kommer Folke Niemi från Kiruna också. Han har 116 mil. ;)

Jag är säker på att det är flera bilar som kommer att åka från Skåne upp till Sälen.

Prata med Tord, han vet om det blir nån samåkning. Det är jag säker på att det blir.

Och till sommarträffen i Arjeplog kom det ju 5 bilar från Skåne. Det blir c:a 150 mil.

Så tänk om, Emma! Du har ju en jättefin bil i en jätteläcker färg! Vi vill gärna se er

i Sälen!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

...sen så kanske det inte alltid handlar om att vara vekling när man tycker det är långt... det kan ha att göra med många omständigheter som gör att 72 mil är långt. Ibland är det långt att köra 2,5 mil för att hälsa på släktingar... personligen är det lite smekmånad med mussen just nu, så jag tar alla omvägar jag kan tänka mig för att köra så långt och länge jag kan (när frugan låter mig låna hennes bil...) men jag kommer att ha svårt att motivera en sälenresa ändå... 8 timmar enkel resa... nja... det får bli några tisdagar i Lomma istället ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jag körde min moderna bil från trelleborg och hem - 55 mil. Då hade jag fortfarande luft i hjärnan, tyckte jag. Men mer än så är nog ganska korkat - även i en mustang.

I min bilklubb planerar vi en träff i Umeå i sommar och det går en tydlig gräns från de som har mer än 40 mil att köra. Vilket jag instämmer i, naturligtvis.

Vekling eller omdömesgill; det är frågan.

(tapatalk)

Link to comment
Share on other sites

Kör till Vikingabyn i HÖG (Löddeköpinge) där Träffas man på Tisdags kvällar.

Chikos på vissa onsdagar kommer nog mer info om vilka onsdagar.

Lucys Cafe Blir kanske några utvalda dagar med klubben,

Sen det här med milen skall snart till USA och fira mutantens födelsedag och det blir körning från Washington Till Las vegas vad bilr det 500 Mil +++

Så sälen blir ju bara runt hörnet.:D

...sen så kanske det inte alltid handlar om att vara vekling när man tycker det är långt... det kan ha att göra med många omständigheter som gör att 72 mil är långt. Ibland är det långt att köra 2,5 mil för att hälsa på släktingar... personligen är det lite smekmånad med mussen just nu, så jag tar alla omvägar jag kan tänka mig för att köra så långt och länge jag kan (när frugan låter mig låna hennes bil...) men jag kommer att ha svårt att motivera en sälenresa ändå... 8 timmar enkel resa... nja... det får bli några tisdagar i Lomma istället ;-)
Link to comment
Share on other sites

Jag ber om ursäkt för mitt ordval, vekligar var inte rätt ord. Jag medger det.

Det var inte meningen att någon skulle ta illa upp. Förlåt, jag tar tillbaka.:oops:

Men tänk ändå, detta är det officiella firandet av Mustangens 50-årsdag i Sverige.

Så jag tänkte att kanske man kan offra sej lite för att träffa alla andra som åker

till nästan mitten av Sverige för att göra en "once in a liftime" träff.:D

Vi har en chans att bli över 300 bilar på plats. Det vore väl nånting att minnas!:D

Faktum är ju att träffen i Arjeplog lockade fem bilar från Skåne och en från Gotland.

Moderna bilar alla iofs. men ändå.

Ni är så välkomna till Sälen, jag hoppas att jag inte har avskräckt någon nu pga.

mitt klumpiga ordval.:roll:

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Ordvalen Avskräckt, offra sig, och din statiska signatur Mvh?

Nej, för sjutton, vi är nog tuffare än så. Men visst infrias mina förutfattade meningar av din bastuattityd. Å i gengäld blir jag syrlig och avmätt.

Klart man åker till Sälen - eller Umeå (dit mina bilar ska). Ska bara formulera mig lite bättre först.

(tapatalk)

Link to comment
Share on other sites

Haha, nä jag tog inte illa upp... Om jag kan komma på nåt bra sätt att sälja in det till frun, annat än en bilträff, så kan jag mycket väl tänka mig att köra Mussen 68,5 mil (x2).

Vart kan man hitta program och pris?

Link to comment
Share on other sites

Haha, nä jag tog inte illa upp... Om jag kan komma på nåt bra sätt att sälja in det till frun, annat än en bilträff, så kan jag mycket väl tänka mig att köra Mussen 68,5 mil (x2).

Vart kan man hitta program och pris?

Familjeträff för bövelen! :P
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...