Jump to content

Priser på skrotar i Sverige !


Camilla Ljungkvist

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker att priserna på delar, på svenska skrotar till jänkare börjar bli hmmmm?

Jag råkar ha bilar som kan jämföras med bubblan, i alla fall hur många som tillverkats(väldigt många).

Men priserna på delarna här i Sverige, kostar precis lika mycket som om man hade en samlarbil i miljonklassen.

Link to comment
Share on other sites

det beror ju lite på det där vad man ska köpa; skrotarna har ju idag stenkoll på vad som är gångbart på bilarna och prissätter där efter tyvärr så lever många skrotar i tron att alla delar är guld värda. har vid ngr få tillfällen lyckats med ganska kraftig prutning

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr har jag inte lyckats än. Som exempel, behövde en ny tank i somras(behöver dubbla pumpar) och ringde Osby. De ville ha 3000 för en begagnad tank från en 2001... 3 papp!! Kostar mindre med en ny direkt från USA.. Jag bad dem fara och flyga... Kommer inte ens ringa dem igen...

Link to comment
Share on other sites

Helt klart är det som ni skriver, beställ från exempelvis Ponypart och betala ett oftast

lägre pris än för begagnat här hemma.

Jag har köpt en del från våra inhemska skrotar, vad säger man? vansinnigt egentligen,

alltid överpris.

Okej, försvaret kan finnas i att man måste ha delen pronto, men som sagt, med dom

korta leveranstiderna från USA så finns det en del att vinna på att köpa nytt.

Numera är det beställning från USA-Canada som gäller.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...