Jump to content

Bröllopskörning


Daniel Strand

Recommended Posts

Har blivit tillfrågad om att köra på ett bröllop. Vad är normalt att begära för en sådan körning? Personen som frågat jobbar på samma arbetsplats som jag, och jag kommer antagligen att köra ca 20mil.

Hur resonerar ni kring detta?

/Daniel

Link to comment
Share on other sites

Beror mycket på relationen man har till den som frågar. Men om ni inte ha en relation så är det brukligt med att ta betalt för totala bränslekostnader samt en avgift man själv tycker är skäligt för uppdraget. Är du bjuden till bröllopet/festen? Om du är det och har den relationen med dem så kan det vara en fin bröllopsgåva att ge dom en tur i världens ballaste bil. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har ofta kört till bröllop och studentbal. Minimipriset jag tar är 1000:- Då kan

det vara en så kort körning som från kyrkan till festlokalen på 2 km. Sedan tillkommer

ju vanlig km-taxa med den bil du använder, 18:- per mil i en Svenssonbil. Kör du

Mustang blir ju taxan en helt annan. Du får bestämma själv. Tänk bara på att en

modern bil inte dricker mer än en halv liter milen, mens din kanske vill ha det tredubbla.

Sen är det ju trevligt att skjutsa folk i sin egen enormt vackra bil, bara för att visa

upp den, och kanske det då kommer fler förfrågningar. Då kan man få lite tillbaka

för det jobb och delar man lägger ner på sin Mustang.

Lycka till med körningen!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...