Jump to content

Tonårs trim, eller inte???


persalls

Recommended Posts

Hej!

börjar få lite vårkänslor och undrar över avgaset på foxen. Det är ju en -87a och behöver således inte alla de kattar den utrustats med, för besiktning alltså! Jag vet att grenrören är trånga men det blir för dyrt att uppgradera med riktiga grejor, speciellt från staterna med frakt osv. Det är ju en cab så racer blir det inte men lite mer ljud skulle inte skada, vad tror ni om att helt sonika ta bort dem och ersätta med "raka rör"? Kommer det att bli töntigt och sätter den rent av felkoder? Nu undantar vi alla kommentarer om ekorrarnas välbefinnande.... Jag kör så lite och åker oftast diesel :-)

Med vänlig hälsning, Per

Link to comment
Share on other sites

Har för mig att upp till 1987 kan man ta bort kattarna utan att få nedslag på besiktningen.

Jag vet att på 1988 måste de finnas men behöver inte fungera.

Det kommer inte att ge några felkoder om man tar bort kattarna.

Har för mig att man även kan ta bort luftpumpen utan att det några felkoder.

Link to comment
Share on other sites

..men lite mer ljud skulle inte skada, vad tror ni om att helt sonika ta bort dem och ersätta med "raka rör"? Kommer det att bli töntigt och sätter den rent av felkoder?

Det blir kanon 8)

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/14731-Mera-muskelljud

Jag får att "check engine"-lampan lyser vid kraftigare gaspådrag, men det beror nog lika mycket på kompressormontaget.

Den slocknar nån sekund efter att jag släppt gasen igen.

Link to comment
Share on other sites

hej, jag provade det där med "Cat Fritt" på en orörd 88 GT för många år sedan, gav inte mycket extra..

Bilen luktar mer bensin, du får kanske några extra hp precis på toppen i varvet, men också något sämre i mellan-registret,

pga, att det förendrade sk "back pressure" så, det jämnar ut sig..slut-res är det-samma..

Däremot, om du gör detta på en bil med Mass-air, och samtidigt större toppar insug, el annt trim, kompressor etc, då

är säkert resultatet ett lyft..

Min erfarenhet iallafall... prova om du vill, men vänta dig inga större förändringar...

ha kul med bilen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...