Jump to content

Holley förgasare flödar över


Camilla Ljungkvist

Recommended Posts

Har precis samma problem med min Autolite 1100 som jag renoverade i vintras. Kan flödet bero på att man satt fast något fel tro (har ingen som helst erfarenhet av motorer än mindre av förgasare sen innan..) eller är det gammal skit från systemet som kommit förbi det nya filtret?

Link to comment
Share on other sites

Att din ny renoverade förgasare kan bero på att flotören är feljusterad. Vet inte exakt hur det ser ut på den men det brukar ju finnas en "läpp" som styr nålventilen, är den fel så blir det ofta att flöda över. Och är det länge sedan man gjorde något åt förgasaren så kan det bli beläggningar på nålventilen så den inte håller tätt.

Har för mig att teknikmagasinet eller kjell&co säljer ultraljuds tvättar som är perfekta att tvätta förgasar delar i!!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

När en förgasare flödar över beror det nästan alltid på att nålventil till flottören har fastnat

eller att flottör är feljusterad.

I nästan alla fall så är det ett enkel fel, om man tex packat om förgasaren med en s.k.

renoveringssatts så är det mycket ovanligt att det hänt något med den första inställningen

(original inställning) som var innan man började.

Det som oftast hänt är att man satt något fel eller gjort så att någon del av nålventil

för inkommande bensin till förgasaren hamnat fel.

Att avhjälpa felet så är det nästan alltid bra eller bättre att demontera förgasaren

och gå igenom den en gång till på bänken.

Jag har en del skannat material gällande förgasare, jag kanske kan bistå med material

om du (ni) mailar mig på cmc.sthlm@delta.Telenordia.se anledning är att jag har

det mesta på CD och det blir enklare för mig att maila tillbaka.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...