Jump to content

Mustangvägar i Skåne


6th Avenue

Recommended Posts

Förra sommaren var jag nybliven Mustangägare och jag var nöjd med att bara sitta bakom ratten på E6-an, gasa och lyssna på motorljudet... I år vill jag mer!

Har ni några tips på trevliga vägsträckor i Skåne (eller däromkring) som lämpar sig för ren och skär nöjesåkning? Gärna med ett trevligt resmål i slutet av sträckan, även om det inte är helt nödvändigt.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer att hända mycket på de skånska vägarna i sommar. Vi är flera stycken distriktsvärdar inom region Syd som nu jobbar med planering av gemensamma åk.

Mer info kommer på nätet inom kort, samt i tidningen som inom kort är på väg ut.

Notera redan nu den 3, 17 och 31 maj! Då händer det saker!

Link to comment
Share on other sites

Tack, jag håller ögonen öppna.

Men om jag bara vill ta familjen (eller mig själv) på en cruise på egen hand utan CMC arrangemang så tar jag tacksamt emot tips på trevliga vägar i södra Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Gott initiativ. En härlig bilåkarsträcka är utmed kusten från Helsingborg, uppåt Mölle och kullaberg, och sen tillbaka och vidare runt skälderviken, Till Torekov, Hovs hallar, Båstad osv. man kan sen ta genom skogarna upp till Örkelljunga och tillbaka söderöver via Eket, östra Ljungby, Kvidinge, över söderåsen, bakvägen till Bjuv/billesholm och hem igen... Bra loop, mycke 70-90 väg, resegrillen och kylväskan i bagaget så kan man låta det ta hela dagen :-)

Link to comment
Share on other sites

Gott initiativ. En härlig bilåkarsträcka är utmed kusten från Helsingborg, uppåt Mölle och kullaberg, och sen tillbaka och vidare runt skälderviken, Till Torekov, Hovs hallar, Båstad osv. man kan sen ta genom skogarna upp till Örkelljunga och tillbaka söderöver via Eket, östra Ljungby, Kvidinge, över söderåsen, bakvägen till Bjuv/billesholm och hem igen... Bra loop, mycke 70-90 väg, resegrillen och kylväskan i bagaget så kan man låta det ta hela dagen :-)

Låter som en trevlig sträcka för hel dag. Bor tydligen på fel ställe. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack, jag håller ögonen öppna.

Men om jag bara vill ta familjen (eller mig själv) på en cruise på egen hand utan CMC arrangemang så tar jag tacksamt emot tips på trevliga vägar i södra Sverige.

Jag bor själva på Österlen och det måste ju bara upplevas bakom ratten på en mustang. Jag äger dock ingen mustang men hoppas inom en snar framtid att göra det. När det gäller vilken sträcka beror ju helt på var du vill starta men denna rutten kommer jag att ta när jag blir mustang ägare:

* Du startar ute på näset typ Falsterbo, Höllviken, Vellinge.

* Kär längst hela kusten genom Smygehuk, Beddingestrand, Abbekås och bort mot Ystad.

* Tar ett extra stopp ute på fritidsbaren i Sandskogen Ystad. Tar en måltid med deras sjukt goda hemmagjorda köttbullar och avslutar med deras mycket berömda wienerbröd.

* När du är mätt och belåten fortsätter du längst kusten bort till Kåseberga. Tar en snabb sillamacka för att sedan fortsätta vidare bort mot Sandhammaren.

* Väl vid Sandhammaren som har en av Sveriges finaste badstränder tar du dig ett dopp.

* Glider vidare mot Borrby strand, Örnahusen och Skillinge.

* Fortsätter längst kusten bort över Brantevik vidare till Simrishamn, Österlens metropol stad. Här lär du stöta på många 08:or under sommar halvåret. :)

* Vidare tar du bilen över Tobisvik mot Baskemölla, Vik och Kivik.

* Här hade min glidare runda tagit slut. Kört vidare till Brösarp för att sedan vika av mot Tomelilla. Här gör du ett stop på " lilla Ullared " som heter Bo Ohlssons och handlar allt det du behöver, för dem har rent ut sagt allt. :)

Ha en trevlig biltur och kör försiktigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Passerar ni knutpunkten så finns det mc kartor vi forex på plan 2 som är kanon, både södra svedala och Danmark. de är bara att hämta

//Janne H

Link to comment
Share on other sites

Toppen!! Tack för tipsen. Jag är laddad när nästa helg med bra väder kommer. En resa på vardera öst-och västkusten av Skåne med gott om tid för pit-stops och fågelkvitter.

Tack för tipset om MC kartor på Forex. Det hade jag aldrig gissat.

Link to comment
Share on other sites

Sitter i Stocholm och tittar på snö som faller. Hade egentligen tänkt att köra hit från Skåne med Mustangen för att passa på att få lite fixat och installerat hos Grufman. Valde att ta flyget och köra hit i April istället.

Just nu känns det beslutet begåvat... slipper sladda runt på Birger Jarlsgatan med sommardäck och ivrig högerfot.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...