Jump to content

Mustang Cobra Projekt


SilverCobra

Recommended Posts

beställt huven från mrbodykit.com ?? hur lång tid tog det o få hem den ? vart ska du köpa motorblocket ifrån? eller tänkte du försöka få ut 800hp med orginal blocket?

alltid kul o höra vad folk tänker göra med sina bilar och hur dom tänkt o lösa saker :D

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag det är "overkill" med 800Hk och lite önsketänkande.

Inget orginal går att använda och bara svindyra eftermarknadsdelar om det är seriöst.

Visst kul men ännu en muskulös "trailerqueen" tippar jag på för ett sådant projekt kräver enorma summor och arbete.

Kostnad att få ett sådan drivlina att hålla är flera 100.000 och i slutändan får ni ändå inte ner hästarna i backen.

En fysisk omöjlighet.

Om det nu inte är en "Dragrace" bil ni bygger?

Hugga upp hjulhusen och in med fet M/T så funkar det!

Varför inte satsa kulorna på en riktig racer med modifierat chassi/kaross/hjulupphängning och en häftig lack?

Även det med en lagom trimmad masin på ca 5-600Hk går ju bara det lätt på 2-300.000

Link to comment
Share on other sites

Vi har bara utgått från vad jänkarna bygger ,många bolt on kit ger omkring 450-600hk och då har man inte bytt kammar mm,och med våran set up,så borde vi hamna på ca 700 bakhjuls HK med race bränsle,men den som lever får se ;-) !

Vi kommer att byta kompressor,spridare,bränslepump kammar,grenrör(long tube),avgassystem,tändstift,insug(throttle body),utseende mässigt blir det byte av huv,front,en splitter,ny vinge bak,20 tum fälgar,sänktning,nya broms skivor fram mm.

Och vi pratar inte några miljoner i byggkostnader,men det är klart,det kostar om man vill ha resultat!

Elof

Link to comment
Share on other sites

Blir spännande att följa projektet..

Snygg bil annars, även utan annan huv+front fälgar osv....

och att nå upp till 800hästar går ju, om det finns stor uppbackning och mycket pengar, vilket jag inte betvlivar att det gör....

Lycka till med projektet och lyft gärna tråden när du gjort uppdateringar med bilen och hemsidan!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjena Elof!

Vad har du tänkt dig för fälgar och lackering på mussen? (Kanske står i Bilsport men jag har inte läst det... :oops: )

Blir det samma silvergrå med dekaler eller? Det skulle se riktigt grymt ut med kromade 20" aluminium med inte allt för många ekrar! 8)

//Niklas

Link to comment
Share on other sites

Hallå alla vill börja med att gratulera till projektet förnuft har inget med mustang att göra.Och till er belackare kan jag bara säga 800hk körbart är inget problem och jag tror säkert att du kommer att lyckas.Vad inte många tänkt på är att det inte är 800 konstant kolla ett hk/vridmoments diagram så kommer ni att förstå kompressor motorer ger väldigt många körbara hästar utan att slita på motorn för mycket.Sen har jag en tråkig sak att ta upp på detta forum mitt förra inslag på detta forum blev censurerat och det tycker jag är förjv man får självklart ta bort elaka eller obscena inlägg men inte lite syrliga eller ironiska inlägg.Tycker nog att har man gett sig in i leken får man tala att bli emotsagd.Så alla ni som fått inlägg borttagna skrik högt om det på forumet vi har faktiskt yttrandefrihet i detta land vi bor inte på CUBA.Återigen lycka till med projektet kommer att följa dig med spänning fick oxå lite prestations ångest ska nog plocka isär motorn och göra dom sista uppdateringarna på min 418"detta sporrar mig till att kolla hur myckat jag kan plocka ur den och fortfarande utan kompressor .Hoppas vi får leka på någon bana ute i sverige nästa säsong :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...