Jump to content

Påfyllnad i stallet


laxkungen

Recommended Posts

I går var jag och hämtade min nya" mustang nere i Kinna utanför Borås. Flög iväg med första planet till Göteborg där den tidigare ägaren Janne Josefsson CMC 303 hämtade upp mig i sin nyinköpta Porsche. Blev en härlig tur från flyget till Kinna där bilen har stått sedan i Oktober då jag gjorde klart affären. Startade upp för att köra hem mot Umeå som ligger 112 mil bort. Beroende på vädret så var jag lite osäker hur långt jag kunde köra för att slippa snö och halka. Tog vägen via Borås-Jönköping-Linköping-Stockholm-Gävle-Umeå för att vid 22.30 lagom möte snöovädret som drog in över Västerbotten. Sista biten tog drygt timme och det var inte kul att köra en 1500 kg tung bil med breda sommardäck i snö. Men inkörd i det nybyggda garaget blev det att korka upp en kall öl och gå runt och visa upp bilen för övriga familjen. Sedan blev det en god natts sömn efter dryg 112 mil genom Sverige. Se gärna medföljande länk om bilen

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/4849-Mustang-Cab-70-projekt-CMC303 :)

1979914_849360881758354_37212459_o.jpg

post-5366-144839402258_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skönt att resan gick bra trots snö.

Är lite imponerad av din körning, 112 mil på 13 timmar i en 44 år gammal bil och busväder på slutet, starkt!

Bilen är van att vara på Utställningen vid Tjolöholms slott, bara så du vet ;)

Tjoloumlholm1_zps0c040a9c.jpg

Litet sting i hjärtat var det allt när du rullande nerför backen...

Ha det bra och lycka till med bilen.

Janne

Link to comment
Share on other sites

Stort grattis till nya bilköpet !

Ser ut att vara en 100% seriöst renoverad pärla :cool:

Är det 2 mustanger du ha i stallet nu ? Sålt den blå GT:n ?

Min 66:a sålde jag till en ny medlem i Norrbotten. Har nu Jannes 70:ia och en 07 GT cab + grabbens 75:a.

Link to comment
Share on other sites

Hasse! Vilken bil du köpt! Den är ju välkänd här på forumet. Janne har gjort ett

otroligt jobb med den bilen. Det vet vi som följt hans renovering/förnyelse av den

bilen. Vi ses snart, på onsdag kanske? Längtar redan till att träffa dej!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...