Jump to content

Nytt knutkors kärvar


Sputnik

Recommended Posts

Hej

Har just monterat ett nytt knutkors bak som jag fått från VP-Autoparts. Måtten på det gamla korset var 82/27/27. Har bara monterat det i kardanen ännu, och problemet är att det går ganska trögt när man vickar på det. Har tryckt i fett och slagit på godset omkring för att det ska sätta sig, men jag tycker ändå att det liksom kärvar. Är det normalt? Snäppringarna gick att få i efter lite trixande. Det främre knutkorset går hur lätt som helst. När jag mäter det nya korset är det någon halv mm. bredare än det andra (ca. 82,5), men nästa storlek efter 82 är väl större än så, så jag kan väl inte ha fått fel kors, eller?

Mvh

Per

Link to comment
Share on other sites

Ja det är delvist helt rätt uppfattat, men ibland så kan lite våld göra tråkiga saker,

jag har dok inte med våld lyckats.

Vid ihop montering är det bra att lägga lite extra fett runt nålar så att dessa hänger

kvar, man kan få samma upplevelse, att det kärvar om någon nål ramlat den, alltså

ligger på bänken.

Hela gänget av nålar halkar lite på snedden, kärvar då också, men det kan givetvis

vara något annat.

Ibland är det tajt ändå.:think:

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske inte skulle använt ordet "kärvar". Det är snarare som Lars säger att det går trögt. Jag var rätt noga när jag monterade, så jag tror inte några nålar har ramlat ur. Jag behövde dessutom inte pressa särskilt hårt för att det skulle gå i, inget våld alltså. Jag drar slutsatsen att det är normalt att det går lite trögt. Tack båda för svar!

Per

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...