Jump to content

Boss 302 -70


Thomas302BOSS

Recommended Posts

(redigerad)

Besökte American Car Show i min hemstad Norrtälje.

Åkte dit med min Cobrakompis Mauri.

Otroligt många bilar, mycket folk och trevlig stämning. Socitetsparken var fullproppad och stora delar av centrala stan var invaderad av bilar. Mycket trevligt.

Härligt att nu kunna ta ut bilen efter en lång vinter i garaget.

 

Bilarpåstan.JPG

 

Fikapaus

P1010576.JPG

Trivs  i solskenet

P1010574.JPG

Mauris fina Cobra.

P1010573.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
(redigerad)

Vi var några som åkte på en bilträff i Hallstavik. Inte så stor ca 50-75 bilar men hög klass på bilarna. Kul.

Jag fick äran att stå med några fina gammelbilar bl a några T-Fordar. Då kändes det inte som att man hade en veteranbil!! längre.

Känner mig riktigt nöjd efter denna sommar. Tycker att den går bara bättre och bättre efter hand som den fått några mil och motorn blivit riktigt inkörd efter den motorrenovering som jag gjorde.

Garagesäsongen närmar sig och detta år är det inredning, ljuddämpning, bagageutrymme, underrredsbehandling och lite småfix som gäller.

 

Hallstavik.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
(redigerad)
On 2014-10-24 at 17:57, Thomas302BOSS said:

Jag kan väl hålla med om att det kanske är lite overkill med varvtalsbegränsning till 6250.

Problemet var väl att när man tog bort varvtalsskyddet så stannade nog inte varvtalet vid 7000 utan det blev nog betydligt mer.

Anledningen till att jag valde hydrauliska rulllyftare var bl a att det automatiskt blir en varvtalsbegränsning till ca 7000.

Intressant artikel, 370 hkr vid 6800.

Jag kommer att köra Bossen på rullen igen när motorn är inkörd, troligtvis kommande vår.

Har åkt med bilen några år nu och den går bara bättre o bättre. Angående varvtalet så kan jag väl säga att den börjar dra riktigt från ca 3000 och mattas inte av förrän vid > 7000. Planen är att köra den i bromsbänk till våren. Som det känns nu så tror jag nog att jag kommer att nå artikelns siffror.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Hösten/Vintern 2016

Nu har förberedelserna inför garagesäsongen 16-17 kommit igång. Lite lugnare denna vinter.

I år blir det ny klädsel på stolarna, ljudisolering och nya mattor i kupén och bagageutrymmet.

Vilken matta är lämplig för ljudisolering?

Några delar Shakern o hörnen bak blev inte bra vid lackeringen så dom lackas om för tillfället.

P1010676.JPG

 

P1010677.JPG

Kommer att lyfta ur mattan och lägga in lämplig ljudisolerings matta.

P1010684.JPG

 

P1010683.JPG


I min bil så är VINnumret instansat i bagageutrymmet. Stansades in när den importerades till Sverige 1976.

P1010680.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On ‎20‎.‎10‎.‎2016 at 18:19, Thomas302BOSS said:

Hösten/Vintern 2016

Nu har förberedelserna inför garagesäsongen 16-17 kommit igång. Lite lugnare denna vinter.

I år blir det ny klädsel på stolarna, ljudisolering och nya mattor i kupén och bagageutrymmet.

Vilken matta är lämplig för ljudisolering?

Några delar Shakern o hörnen bak blev inte bra vid lackeringen så dom lackas om för tillfället.

P1010676.JPG

 

P1010677.JPG

Kommer att lyfta ur mattan och lägga in lämplig ljudisolerings matta.

P1010684.JPG

 

P1010683.JPG


I min bil så är VINnumret instansat i bagageutrymmet. Stansades in när den importerades till Sverige 1976.

P1010680.JPG

Har også VIN nummeret innstansad på samma plats! Min musse kom også til Sverige i 1976.

 

Om du ska slenge mattan i bagageutrymmet så kan jag va sugen ;-) Några tycker om orginalprylar even om dom inte er perfekt!

Mvh

John

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, JohnRB said:

Har også VIN nummeret innstansad på samma plats! Min musse kom også til Sverige i 1976.

 

Om du ska slenge mattan i bagageutrymmet så kan jag va sugen ;-) Några tycker om orginalprylar even om dom inte er perfekt!

Mvh

John

Bagagemattan följde inte med bilen vid köp så den har jag inte kvar!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har rivit ur inredningen för att kunna rostskydda och lacka golvet.

Rostskyddsfärg/grund och original täckfärg på golvet. Beställer rätt kulör på AD bildelar. Dom blandar till och levererar på sprayburk 4 dl ca 250:- Smidigt.

P1010685.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
(redigerad)
On 2016-11-03 at 20:43, JohnRB said:

Synd. Om ni eller andre har begagnade orginalprylar, sleng dom inte. Kan va av interesse ;-)

Har jag sagt at den der Bossen er stentuff?!  Saknar min gamle.

mvh

John

Tack för det.

Känner mig riktigt nöjd. Inser att jag hade tur när jag fick tag i denna Boss.

Det är nog ganska ovanligt med en Musse i så fint originalskick. 

Orginalprylarna sparar jag.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Angående ljuddämpningsmattan som jag själv skall lägga in så har jag kikat på dessa.

 

Nårdik har DLS MaxDamper,

BRL har sin M1 matta

N-core har BBM mattan


dBAkuten har Autoleadsmattan,


Bilradiohuset har Stinger Roadkill

Det finns nån ytterligare som jag inte kommer ihåg har nån länk på en annan dator..

Biltema har också givetvis

Med vänlig hälsning Robbe

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
14 timmar sedan, RobbeStockholm said:
Angående ljuddämpningsmattan som jag själv skall lägga in så har jag kikat på dessa.

 

Nårdik har DLS MaxDamper,

 

BRL har sin M1 matta

N-core har BBM mattan

 

dBAkuten har Autoleadsmattan,

 

Bilradiohuset har Stinger Roadkill

Det finns nån ytterligare som jag inte kommer ihåg har nån länk på en annan dator..

Biltema har också givetvis

Med vänlig hälsning Robbe

 

 

Jag har köpt och satsar på BRL matta.

Vilken väljer du?

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
14 timmar sedan, RobbeStockholm said:
Ja rackarns missade datumet helt på inlägget :-) 
hur mycket gick det åt ?


Har inte kommit igång än men köpte två paket 4 kvm i varje så det kommer att räcka och bli över. Kanske även lägger in i bagageutrymmet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
(redigerad)

Även om det varit betydligt lugnare på bilfronten denna vinter så har det hänt lite.

Har fått tummen ur nu på vårvintern. Har bytt till LED instrumentbelysning och kommer även att byta till nya strålkastare och relästyrning av dessa.

Har rivit ur inredning och rostskyddat golvet. Detta är originalgolvet. Lite bytt framför pedalerna. I princip helt rostfritt.

Nu blir det BRL Silent Coat på golvet och sedan originalmattan. I bagageutrymmet blir det en ny matta.

Har även beställt en ny kylare.

Ser fram emot sommaren med förhoppningsvis torra och fina vägar.

 

DashPad och instrument hus ur för att byta till LED instrumentbelysning. Jäkligt trångt men det gick. Tack Per!!

P1010783.thumb.JPG.404ae6225edd4ba78704e2076677dc67.JPG

 

Instrumentet tillbaka.

P1010787.thumb.JPG.524810c9b477924048d17520422429d2.JPG

 

Ytrost bortslipat och rostskyddsfärg på.

P1010784.thumb.JPG.ae5bd5515fcd7ae7a4bb06095f9f2059.JPG

 

Beställde rätt färg på sprayburk hos AD bildelar. 250 kr / burk. Smidigt.

Köpte bara en burk för jag ville se resultatet först. Det tar 30 minuter att få den blandad och klar så det får bli en burk till.

P1010786.thumb.JPG.d1a879758dc5108fe48b3d3bfb2128e9.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Du kommer bli nöjd med LED i mätartavlan...Original är egentligen obegripligt svag men nu blir det normalt!

Ser du har varvräknaren likt jag haft på styrkolumnen.....Fult och irriterande tyckte jag så i år bestämde mig montera en mindre 2" varvräknare på A-stolpen istället

Rev bort brädan även för det jobbet och blev nöjd med resultatet.

20170311_155327.thumb.jpg.3377b995f6a5ebd5e9548044ab3f9647.jpg20170315_210602.thumb.jpg.f7fc765e0da7b5480bfdb7305a174179.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lite rymdskepp över det hela ;-)

Japp. Nu ska den 47 år gamla originalinredning dvs mattor och stolar in igen och då ser det ut som de ska men förhoppningsvis så har det blivit lite tystare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Intressant att se att de flesta lägger in mer ljuddämpning och förstår varför.

Det kommer att bli mycket trevligare under körning.

På min T-bird gör jag tvärtom, tar bort all ljudisolering och tunga saker som inte behövs eller kan bytas mot lättare.

Tex. ljuddämpning på 20 -25 kg kan bytas till bilsom hörsel proppar, (totalt 50 gram).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intressant att se att de flesta lägger in mer ljuddämpning och förstår varför.
Det kommer att bli mycket trevligare under körning.
På min T-bird gör jag tvärtom, tar bort all ljudisolering och tunga saker som inte behövs eller kan bytas mot lättare.
Tex. ljuddämpning på 20 -25 kg kan bytas till bilsom hörsel proppar, (totalt 50 gram).

Förstod att det skulle komma en sådan reaktion. Man kan ju tycka att det är lite udda att lägga in mera dämpning i en Boss men dom 7 kg som det blev får jag stå ut med. Jag är ganska övertygad om att jag rastar dom flesta på bana ändå.
I Cobran så är det däremot hörselproppar som gäller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites


Förstod att det skulle komma en sådan reaktion. Man kan ju tycka att det är lite udda att lägga in mera dämpning i en Boss men dom 7 kg som det blev får jag stå ut med. Jag är ganska övertygad om att jag rastar dom flesta på bana ändå.
I Cobran så är det däremot hörselproppar som gäller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Härligt att se att man inte är ensam med jobb :). Blir riktigt bra det där


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Thomas302BOSS said:


Förstod att det skulle komma en sådan reaktion. Man kan ju tycka att det är lite udda att lägga in mera dämpning i en Boss men dom 7 kg som det blev får jag stå ut med. Jag är ganska övertygad om att jag rastar dom flesta på bana ändå.
I Cobran så är det däremot hörselproppar som gäller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja,ja man måste j*vlas lite.

Jag tycker du gör ett helt enormt jobb för att inte överrenovera denna fina bil.

I mitt fall ska inte lättningar som jag gör synas överhuvudtaget, stealth.. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...