Jump to content

Classic Mustang Club Vårkortege i Syd/Sydost


Palle W

Recommended Posts

Välkomna till Classic Mustang Club vårkortege, som ersätter/motsvarar tidigare körda vårmönstringar.

Vi kör ett antal korteger, där startsker från flera orter (samlingsplatserna kallas Delmål i nedan startkalender) i Skåne, Småland och Blekinge, men med ett gemensamt slutmål i Tydinge.

Man tar sig för ”egen maskin” till ett Delmål i sin närhet, där sedan en Cruisingkortege startar mot Tydinge.

Cruising innebär att alla kör i gemensam sammanhållen kortege på mindre vägar,med ett öga fram, och ett öga i backspegeln. Försvinner bakomvarande bil, saktar man ner, dvs hela kortegen saktar ner efter hand.

Gemensamt mål:Tydingesjöns Festplats i Broby, Ö Göinge http://www.tydingesjon.com/h.html

Datum:Lördag3 maj 2014, enskilda starttider enl nedan, ankomst i Tydinge ca kl 13.00

  1. Aktuella delmål
    • Delmål Bromölla med uppsamling vid Bellas Place, för att möta upp de som kommer från Kristianstad och österifrån, sedan färd mellan Immeln/Oppmannasjön mot Tydinge
      Ansvarig: ej klart
      Avfärd:Kl 12.00
    • Delmål Hörby, där Acku Bildelar bjuder på fika. Tex bilar från Malmö/Lund och Österlen.
      Ansvarig: Lars-Göran och Carina tar här över täten i kortegen fram till Tydinge
      Samling kl 10.00 och avfärd kl 11.30
    • Delmål Perstorp Samling kl 11,00 den 3 maj vid P´s pub och restaurang på Verkstadsgatan utmed västra infarten på v 21. Avfärd från denna samlingsplats och kortege via Tyringe och sedan norrut mot Vittsjö och vidare till Osby där vi ansluter till bilarna norrifrån vid Sven Duva Statoil
      Ansvarig: Lars Ekdahl i täten
      Avfärd ca 11,30
    • Delmål Osby Samling vid Lars Dufva Statoil
      Ansvarig: Lars Ekdahl
      Avfärd:kl 12.30
    • Delmål Eslöv Samling vid Statoil kl 09.00 och
      Ansvarig: Håkan Persson i täten
      Avfärd: 9.20 mot Acku Bildelar i Hörby
    • Delmål Växjö
      Ansvarig John Sjögren
      Avfärd kl 10.45. Samlingsplats i Räppe hos Holmgrens bil, vid väg 23, för färd mot Lars Dufva Statoil Osby
    • Delmål Kalmar
      Se info på Sydost hemsida
    • Delmål Malmö/ArlövSamling vid Burlövscenter, vid bensinstationen. där vi startar för att sedan möta upp i Hörby ca kl 10:00.
      Ansvarig:Tom Nielsen
      Avfärd: Kl 08.30

[*]Slutmål; Tydingesjöns Festplats

  • Träff för allmänt umgänge och god mat
  • Vi förbeställer tillgång till fika/mat/grillat (fika inomhus vid dåligt väder)
  • Reserverad Mustangparkering på övre parkeringen
  • Ev utdelning av utmärkelser, tex längsta åk, etc
  • Tydingesjön har stor loppmarknad denna dag med många besökare

Hitta till TYDINGESJÖN om du kör direkt

http://www.tydingesjon.com/karta/kart.html

GPS: X 6237764 Y 1390117, Lat N 56º 15' 18"Lon E 14º 1' 56"

Palle Wiberg

070-52 82 660

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tack för en trevlig dag!! Stort tack till Lasse och Carina för allt Ni gjorde och fixade i Hörby!!! Bara att hojta till så hjälper vi till igen..;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för en bra träff! Startade från Skånes huvudstad Malmö mellanlandade i Hörby och sen vidare till Tydinge. Samtliga turer var kanon, bra vägval och lagom sträckor. Gott jobbat alla inblandade!

///-AW-\\\

Link to comment
Share on other sites

Ju fler vi är tillsammans ju gladare vi bli, Tack Palle för dina nya idéer.

Måste bara säga att det är kul att vara träffvärd när man möter alla dessa glada, positiva och hjälpsamma Mustang människor, men det kunde gott

varit lite varmare :D

Lasse o Carina

Link to comment
Share on other sites

Hej varma Skåne!

Vi i Västerbotten gjorde våran "vårmönstring" den 1:a maj. Det var snö på gräsmattan när

jag åkte hemifrån 8:30. Men gatorna var torra. I Ö-vik hade vi blandat väder, minst sagt.

Ena stunden strålande sol, som värmde riktigt gott, andra stunden snöstorm, regn, och sen

sol igen. På vägen hem haglade det. Riktigt "aprilväder" som vi kallar det. Men träffen var

desto roligare. Den värmde inombords.

http://www.mustangclubsweden.org/content/320-reportage_3

https://picasaweb.google.com/110968822387496915946/OVik2014

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Det var säkert trevligt, men inte för mig!

Denna träff förstörde säsongen för mig då inkompetenta funktionärer från anläggning dirigerade bilarna, på väg in i hagen påkallar en funktionär att jag ska följa honom, då han står till höger så kör jag till vänster om honom. Då inträffar katastrofen för mig, en stubbe som jag inte sett då jag följde de andra bilarna och med hans placering framför mig så hade jag ingen annan väg att ta.

Hans kommentar innan han försvinner som en kanonkula och inte visar sig igen, det var väl inte så farligt!

Jag vill inte skriva vad jag sa, men det var inte några trevliga ord.

Efter jag fått låna lite verktyg och fått tillbaka sakerna under bilen någorlunda, så åkte jag.

Istället för att använda min bil får jag väl ställa av den till reservdelarna dyker upp!

post-6112-144839465525_thumb.jpg

post-6112-144839465213_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack för en trevlig dag!! Stort tack till Lasse och Carina för allt Ni gjorde och fixade i Hörby!!! Bara att hojta till så hjälper vi till igen..;)

Tack själva för er medverkan!

Kommer ni till åket Ivösjön den 17 maj?

Vi behöver lite hjälp även där, i stil med er insats i lördags.

Hälsn

Palle

Link to comment
Share on other sites

Det var säkert trevligt, men inte för mig!

Denna träff förstörde säsongen för mig då inkompetenta funktionärer från anläggning dirigerade bilarna, på väg in i hagen påkallar en funktionär att jag ska följa honom, då han står till höger så kör jag till vänster om honom. Då inträffar katastrofen för mig, en stubbe som jag inte sett då jag följde de andra bilarna och med hans placering framför mig så hade jag ingen annan väg att ta.

Hans kommentar innan han försvinner som en kanonkula och inte visar sig igen, det var väl inte så farligt!

Jag vill inte skriva vad jag sa, men det var inte några trevliga ord.

Efter jag fått låna lite verktyg och fått tillbaka sakerna under bilen någorlunda, så åkte jag.

Istället för att använda min bil får jag väl ställa av den till reservdelarna dyker upp!

[ATTACH=CONFIG]30221[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]30222[/ATTACH]

Jag lider med dig! Hoppas du får flyt med återställandet så du kan delta på fler träffar denna säsong.

///-AW-\\\

Link to comment
Share on other sites

Jag lider med dig! Hoppas du får flyt med återställandet så du kan delta på fler träffar denna säsong.

///-AW-\\\

Har precis varit och skadebesiktigat bilen, de beräknar kostanden (för att det inte var så farligt)

mellan 33–38000 kr och en väntetid på minst 6-8 veckor. Så där gick min semester åt helvete!

//Janne

Link to comment
Share on other sites

Har precis varit och skadebesiktigat bilen, de beräknar kostanden (för att det inte var så farligt)

mellan 33–38000 kr och en väntetid på minst 6-8 veckor. Så där gick min semester åt helvete!

//Janne

Tyvärr verkar många tycka att skador på bilar är något man får och skall acceptera för det är en förbrukningsvara (ja jag vet det låter helt uppåtväggarna!).

Jag hade en lång diskussion med en mamma om hur det fungerar med dörruppslag i förra veckan.

Var det en gammal bil då spelar det ingen roll alls om man slår upp dörren, var det en ny så va det ju inte kul, men det fick man leva med för hon skulle ju i och ur med sitt barn.

Jag är fortfarande så irriterad.... blev det igen nu.

Har du inte möjlighet att själv välja vart du vill ha din bil tillfixad? Borde du ju kunna få ner väntetiden kan jag tycka?

Så tråkigt, jag vet precis hur jag skulle mått.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr verkar många tycka att skador på bilar är något man får och skall acceptera för det är en förbrukningsvara (ja jag vet det låter helt uppåtväggarna!).

Jag hade en lång diskussion med en mamma om hur det fungerar med dörruppslag i förra veckan.

Var det en gammal bil då spelar det ingen roll alls om man slår upp dörren, var det en ny så va det ju inte kul, men det fick man leva med för hon skulle ju i och ur med sitt barn.

Jag är fortfarande så irriterad.... blev det igen nu.

Har du inte möjlighet att själv välja vart du vill ha din bil tillfixad? Borde du ju kunna få ner väntetiden kan jag tycka?

Så tråkigt, jag vet precis hur jag skulle mått.

// Danne

Jag är ledsen att se din attityd!

Jag har lärt mina barn och barnbarn att vara rädda om saker och ting, mina och andras.

Skulle du acceptera att någon slår upp sin dörr mot din bil utan att bli förbannad, så ställer jag gärna upp och skyller på mitt 3 åriga barnbarn.

Jag stod på ett affärscentrum utan för Helsingborg för ett år sen, när ja kom ut hade jag en trasig backspegel och ett jack i dörren, tycker du det också är ok, då jag vet att en större van var parkerad sidan om mig när jag parkerade, jag vet inte hur många barn de hade.

Men du kanske kan ösa pengar ur dina fickor, det kan inte jag.

//janne

Link to comment
Share on other sites

Ställer jag mig på en tom parkering med plats för tjugo bilar och en bil till ska parkera där - trettio spänn på att han ställer sig nära min bil. Sist någon slog upp dörren på mig var det en medelålders man som inte alls förstod varför jag protesterade.

(tapatalk)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...