Jump to content

Byta klädsel


laxkungen

Recommended Posts

Har precis köpt ny klädsel för fram och baksäte till min 70:a. Vill ha era åsikter om jag själv skall ge mig på detta projekt eller om jag skall lämna in det till min sadelmakare. Har inte tidigare bytt klädsel i en bil. :D

Link to comment
Share on other sites

Va, berättade jag inte det för dej? Du ska lämna det till Göran Holmgren, Klövervägen 19 i Umeå.

Han klädde om mina säten. Han är BÄST!!!! Skit i att göra det själv, det är för svårt!

Tel: 090-77 95 29. Ring honom, det blir inte billigt, men det blir bra. Men inte särskilt dyrt heller.

Om du dessutom behöver ny stoppning så fixar han det också.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Det går att göra det själv :). Se till att ha stoppning och ny klädsel hemma. Välj en varm sommardag och lägg klädseln i solen så den mjuknar. Använd hoggrings eller "najtråd" för att spänna samman klädseln. Ta god tid på dig. Lycka till.

/Hans

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det är ett jobb för tuffa nypor och jag skulle aldrig heller göra det själv numera.

Garanterat så behövs skumgummi stoppningen bättras på och sadelmakaren har ju alla verktyg som behövs för det jobbet.

Har du High Bucket seats så är de extra knöliga jobba med.

Baksätet är ju den enkla delen som är enklare att ge sig på om du vill spara några kronor.

Link to comment
Share on other sites

Det går fint att göra själv, det finns utförliga filmer från CJ på Youtube. Jag köpte ny skumgummi till mina framsäten för jag uppgraderade dem till sportsäten. Du behöver en bra hogringtång(CJ) och gärna ett par extra händer. Tänk på att vara i rumstemperatur och inte ett kallt garage, materialet blir mjukare att jobba med när det är lite varmare. Baksätet är jättenkelt att göra själv. Jag har gjort ponyinterior, den klädslen med två färger och utstansade mustanger. Kommer bilder så småningom.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Letar efter stoppning till mitt baksäte på min 70:a cab. Det ända jag kan hitta är till Fastback och inte till vanligt cab baksäte. Är det någon som kan ge mig ett tips var jag kan hitta stoppningen till mitt baksäte med ryggstöd.

Link to comment
Share on other sites

Misstänker att det är lika svårt att hitta färdig stoppning för baksäte och ryggstöd till alla äldre cabbar. Fick leta reda på en firma i Sverige som säljer skumgummi, vadd och andra delar för klädsel m.m. (Minnet är inte det bästa så jag kommer inte på vilken firma just nu). Blev rekommenderad att kontakta Tibro polyeter men de hade semesterstängt när jag skulle till. Det borde finnas företag i närheten av dig också som kan sälja det som behövs/Leif

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde detta själv för en drygt en månad sedan. Ny stoppning samt ny klädsel från VP Autoparts. Brottningsmatchen, för det var det, tog tre dagar med hjälp av hogrings+tång, kattstrypare samt en kompis. Tycker det blev hur bra som helst och helt klart värt att göra själv. Hör av dig om du har några funderingar.

post-3502-144839519412_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har nu bytt klädsel i baksäte samt sittdynorna fram. När det gällde ryggstöden så lämnade jag in dessa till en sadelmakare. Döm om min förvåning då han inte klarar av att få dit klädseln. Klädseln som jag lämnade var hel ny liksom skummgummit.

Detta känns lite skumt att ett proffs inte fixar Ryggarna. Är det någon annan som har haft liknande problem eller måste jag chansa att köpa ny klädsel??:confused:

Link to comment
Share on other sites

Hej Hasse!

Vilken sadelmakare var det som inte klarade av det? Som jag sa tidigare i din tråd ska du

anlita den bäste i Umeå. Göran Holmgren.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...