Jump to content

Ford Mustang II 1975 Brann upp


Recommended Posts

En tuff dag för sonen som efter en crusing fick en bilbrand i bilen som inte gick att stoppa. Tyvärr blev hela bilen utbränd och färdig för skroten. Som tur var så gick det bra för Axel som klarade sig utan några skador. Så nu är vi en Mustang II mindre i klubben och Sverige.

Det fanns ett reportage om Axel och bilen i Mustangnytt nr 3.:(

Så vi har en stor sorg i familjen efter denna tragiska dag :(

post-5366-144839471613_thumb.jpg

post-5366-144839471745_thumb.jpg

post-5366-144839471866_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

vi tror att det var ett elfel för jag kände att de först luktade bränt en stund och sen kom de ut en massa rök från acn och då tvärnitade jag och hoppade ur bilen innan den började fatta eld

Link to comment
Share on other sites

Neej så trist !

En mardröm som tyvärr blev verklighet i ert fall

Bra som sagt att ingen blev skadad

Vet ni vad som orsakade branden ?

Jag är så tacksam att det gick bra för Axel. Otäckt att det gick så snabbt. Hann inte på med brandsläckaren från min bil innan det var för sent. :(

Link to comment
Share on other sites

Jag lider med dej Axel! :( Fy fan vad trist. Du som var så stolt över bilen, och jobbat så hårt

med den, och så händer det här. Det är inte klokt. Som sagt, jag lider med dej.

Vi ses imorron!

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter några mörka dagar för Axel så kom det en epost från Lars Bruman i Indal där han erbjöd Axel att han kunde få köpa hans fina mustang II match 1 från 1975.

Vi for ner till Lars en grå mulen söndag för att titta på bilen. Det vi snabbt kunde konstatera var att Lars var lika inbiten entusiast av Ford Mustang som vi. Bilen var en mycket välskött Mustang II match 1 1975. Bilen hade varit i Lars ägo i 7 år och var till 95 % i orginal och en diger dokumentation fanns på bilen.

Det blev affärer och på dagen en vecka efter branden så kunde en lycklig son ratta hem en Ford Mustang II match 1 till Umeå.

Vill tacka Lars för en mycket god gärning och en fantastisk bil som vi kommer att vårda ömt. :Dpost-5366-144839473888_thumb.jpg

post-5366-144839473956_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

I lördags hade jag möjlighet att inspektera nyförvärvet. Helt klart godkänt! Mycket fin M2:a.

Grattis än en gång Axel! Du har efter den otroligt traumatiska upplevelsen av att ens bil

brinner upp, kommit till lugn och ro med en annan 2:a. Jättebra att ditt försäkringsbolag

gav dej vad du begärde för den brunna bilen. Vi önskar dej allt gott i framtiden.

En sak du kan vara säker på är att denna bil INTE kommer att brinna upp. Det finns inte.;)

/P-O.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...