Jump to content

Recommended Posts

Vid fullt gaspådrag från stillastående och regnvåt vägbana får jag hjulspinn, fast motorn är helt original. Inte något jag gör ofta, men ibland måste man kanske stajla lite. :D Då börjar bakvagnen hoppa och det känns som om jag lämnar bakaxeln kvar på vägen efter mig. Lösningen är traction bars. Billigaste alternativet är de som inte behöver svetsas, utan bara bultas på bakre bladfjädrarna. Hansen Racing har en universalmodell, som "bara" kostar 1.265 kr. Vettigt alternativ, för en som gör hjulspinn kanske ett par gånger per år?

http://www.hansenkatalogen.se/en-us/Hansenracing/Startsida.aspx#/car/freetext/LAK20475

Link to comment
Share on other sites

Japp billigast och fulast! :D

Varför inte bara byta bladfjädrarna?

Finns ju förstärkta som inte gör bilen allt för styv.

4.5-blads fjädrar gör paketet tåligare för vridningar samtidigt får du en stabilare körning

5-blad går också men kan göra bilen lite struttigare så det förstör nog vardagskörningen

Link to comment
Share on other sites

Vadå fult? De sitter ju under bilen? Dessutom har jag SET:s väghållningskit med ett extra blad i bladfjädrarna bak.

Om jag kommer till er träff på söndag på Mellangården så får du utveckla ditt resonemang Andrew.

Link to comment
Share on other sites

Vadå fult? De sitter ju under bilen? Dessutom har jag SET:s väghållningskit med ett extra blad i bladfjädrarna bak.

Jaha det är redan kraftigare fjädrar!

Jo visserligen sitter traction bars under bilen men ändå väl synliga från sidan....Fast oftast är de lackade i någon gräslig färg så målar man om dom mattsvart så döljer man de bättre.

Smaken som baken! :)

Shelby staget skulle jag också välja trots man får svetsa...Men vad gör det att du får svetsa det lilla?

Föresten jag antar din bil har en öppen diff och det betyder ju att kraften fördelas ojämnt ut på hjulen.

Vibrationer och hopp är nog något man får räkna med utan detta stag.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...