Jump to content

Behöver lite hjälp att bestämma mig


Recommended Posts

Hej,

David heter jag och äger tyvärr inte en mustang men är nära att bestämma mig och behöver lite hjälp av mustang expert/älskare.

Just nu kollar jag pâ en mustang 66 ht, 200 cu 6i 120hk, automat 3v. med Pony interior, original fälgar.

Väldigt bra bruksskick och renoverad. Bara någon liten grej att fixa.

Pris ca. 120000 Sek i södra Europa. Jag bor inte i Sverige.

Ville veta vad ny tycker om priset. Dyr? Att köpa i Sverige och köra ner innebär massa pappersjobb m.m. för ca. 35000 sek

Jag har aldrig haft en mustang och undrar om jag inte kommer att ångra mig om jag köper en med bara en 200cu 6i

Tycker att Muscle cars skall vara "Muscled"

Lösningen är naturligtvis att köpa en med V8 men tyvärr har jag inte råd just nu.

Någon med en 6cylinder som kan hjälpa mig att bestämma eller någon som har haft, eller vem som helst...

Tack för kommentarer...

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Jag har aldrig haft en mustang och undrar om jag inte kommer att ångra mig om jag köper en med bara en 200cu 6i

Tycker att Muscle cars skall vara "Muscled"

Lösningen är naturligtvis att köpa en med V8 men tyvärr har jag inte råd just nu.

Någon med en 6cylinder som kan hjälpa mig att bestämma eller någon som har haft, eller vem som helst...

Tack för kommentarer...

Visst en 6:a är rätt mysig och tar dig fram på ett trevligt sätt.

Men nu pratar vi om 50år gammal teknik så du kommer blir besviken om du tänkt dig få lite fart med att gasa på.

Inte ens V8 är särskilt pigg!

En bra känsla får du om man bara tittar på hur fort V8 går från 0-100km/tim och det tar 11sekunder

En VOLVO V70 D5 Diesel gör det på under 9 sekunder!

Fast det är ju ljudet/känslan med V8 som gör största behållningen. :thumbup:

Spar ihop en större slant och köp i Sverige!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...