Jump to content

Hookerskit


LuddeJ

Recommended Posts

Tjena boys! Köpte ett par hooker supercomps (6111) till min mustang -67 289. På vänstersida fick jag knappt 3 mm spel till styrsnäckan och på högersida 2 mm till hjälpsnäckan. Är ganska nära 100% säker på att snäckorna, så väl som motorn sitter på samma ställe som på alla andra 67or. Tog bara en liten stund med två gaslågor och fyra händer att fixa det, men ska det vara så?!?! Dom var ju inte direkt billiga, och rum fanns ju för att få det att gå fritt? Och Hooker är väl ett rätt anrikt märke i branschen vad jag förstått. Hade dom ens en bil när dom konstruerade skiten??

Link to comment
Share on other sites

Tjena boys! Köpte ett par hooker supercomps (6111) till min mustang -67 289. På vänstersida fick jag knappt 3 mm spel till styrsnäckan och på högersida 2 mm till hjälpsnäckan. Är ganska nära 100% säker på att snäckorna, så väl som motorn sitter på samma ställe som på alla andra 67or. Tog bara en liten stund med två gaslågor och fyra händer att fixa det, men ska det vara så?!?! Dom var ju inte direkt billiga, och rum fanns ju för att få det att gå fritt? Och Hooker är väl ett rätt anrikt märke i branschen vad jag förstått. Hade dom ens en bil när dom konstruerade skiten??

går väl under "BOLT ON" om du kan

Link to comment
Share on other sites

Nej Hooker är nog inte känt för bra passning utan mer känt på gamla meriter!

De är för tävlingsbruk och de menar nog på att man modifierar ändå!

Så någon ingenjörskonst är absolut inte nedlagt på dessa!

Bara det att man fortfarande använder en 3-bultad platt kollektor är rena rama komedin!

Klart det inte håller tätt.

Vill man ha kvalitet och passform ska man köra original eller FPA Headers, TRI-Y

Link to comment
Share on other sites

Ändå köper folk skiten och rycker tydligen på axlarna när det inte passar, det är ju det som gör att dom kan fortsätta med eländet. Och att dom räknar med att man ändå modifierar vet jag inte vad jag ska säga om, dom skryter ju hejvillt i beskrivningen med att dom passar med servo servobromsar och servostyrning och fan och hans moster, men inget om att styrsnäckan måste sitta i trunken. Jag tänker i alla fall dra mitt lilla strå till stacken och skicka ett mail till dem, vilket dom säkert ändå inte läser, men då har man gjort vad man kan i alla fall, och förklara att jag aldrig någonsin kommer att köpa deras skitprodukter igen och aldrig rekommendera de åt någon. Och ge dom tips hur dom kan spara pengar. Dom kan sluta måla eländet, för färgen går ju ändå att skrapa bort med naglarna där den inte redan var bortrostad vid leveransen eller där man måste bränna bort den med gasen när man ska fixa passformen.

Link to comment
Share on other sites

Hel rätt att du klagar!

Hooker är tyvärr inte ensamma om denna nonchalans för produkt kvalité utan det känns som en allmän nivå på USA bil prylar.

Stora kund massan är inte kräsna Svenskar,Tyskar och Engelsmän utan Hill Billys från amerikanska förorter.

Men jag är lika häpen som du att man år ut och år in tillverkar saker som knappt passar och dessutom vara stolt över det!

Reklamationer är den dyraste produkt du kan tillverka och trots att kvalitet är dyrt initialt så vinner man stort i det stora.

Klaga på!! Det borde fler av oss göra!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...