Jump to content

Renovering 390


smen68

Recommended Posts

Hej,jag håller på att sätta ihop en 390 FE och i packningssatsen ligger en lapp där det står om olika längder på 2 st stålpinnar som man ska prova först dom längsta och om dom är för långa ska man använda dom kortare,problemet är att jag inte förstår var dom ska sitta.

Det står om mainbearings i texten men jag vet inte var dom ska vara,dom är ca 3 mm diam och 6-7 cm långa.

Är det någon som vet vad dom är till för.

Jag söker också en svängningsdämpare till en 64 390 fe om någon skulle råka ha någon liggande.

Göran

Link to comment
Share on other sites

I ett sånt här läge är det nog en bra idé att bifoga lite bilder, gärna med en stålskala bredvid så man får en uppfattning om storleken på delarna. Main bearings låter ju onekligen som ramlager/vevlager.

Jag skulle föreslå att du överväger att skaffa en ny svängningsdämpare om du inte har någon till motorn. Att köpa en begagnad är en chansning. Se bara till att den passar till din vevaxel.

http://www.summitracing.com/int/search/department/engines-components/section/harmonic-balancers/part-type/harmonic-balancers/engine-type/v8/make/ford/engine-size/6-4l-390/engine-family/ford-big-block-fe

Link to comment
Share on other sites

post-7839-144839479323_thumb.jpgHej Klingan jag ska försöka få med en bild på pinnarna och instruktionen,Pinnarna ligger längst ner på papperet och har diameter 2,4 mm och längden är 65 mm.Hoppas det går att läsa texten
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hittade en beskrivning i boken How to Rebuild Big block Ford Engines.

Har du en mailadress som jag kan skicka bilden till, alternativt ett mobilnummer.

Detta kanske hjälper dig!

Hälsningar Mario

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...