Jump to content

Recommended Posts

Jag har en Mustang -67 med automatlåda. Ibland när jag stannat och lagt in Park-läge, börjar bilen rulla (om bilen står i lutning). Det klonkar som om den kuggar över i växellådan. Bilen rullar några decimeter och stannar därefter. Vad gör jag för att åtgärda detta ?

/Largus

Link to comment
Share on other sites

Jag har en Mustang -67 med automatlåda. Ibland när jag stannat och lagt in Park-läge, börjar bilen rulla (om bilen står i lutning). Det klonkar som om den kuggar över i växellådan. Bilen rullar några decimeter och stannar därefter. Vad gör jag för att åtgärda detta ?

/Largus

inunder finns det en justering. Hissa upp så att bakhjulen är fria. Släpp på Startspärrkontakten . Släpp på justrerskruven på växelförararen inunder . Sätt växeln i Neutral. Snurra på bakhjulen samtidigt som du för växelföraren i läge Park. Nu ska bakhjulen bli låsta. Lås växelföraren. Justera in startspärrkontakten så att motorn går att starta. Startspärrkontakten går att vrida lite i sina splines (två små Bultar) lås därefter startspärren när du har konstaterat att motorn går att starta. Så gjorde jag med min och det funkar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

jag har ett lite liknade problem, ibland vill inte Mustangen starta, den är ställd för att starta endas i P.  Ibland händer inget då jag vrider tändning, håller jag då spaken bestämt framåt i P så funkar det, åsså känns det som den släpper en del då jag lägger i P, tex då jag skall öppna garageporten, bara någon cm, max.  Så jag fattar att det är samma.  Är det någon som har en bild på hur man bör göra?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...