Jump to content

Bränsleförbrukning på en 71:a 302


garluch

Recommended Posts

Kan göra beror helt på utväxling.

Har den 2.73 eller 3.08 utväxling så ska den ta ca en liter mindre.

Tack för svar, kan kan kontrollera det genom chassienr eller på annat sätt?

Link to comment
Share on other sites

Hej på er, första inlägget här! Går i tankarna på att köpa en 71:a Fastback med en 302:a, dock undrar jag att det stämmer att de drar runt 2.4 liter per mil?

Nej det är helt galet och gör den det så är nått fel om det är en standard motor.

Original ska dra ungefär 1.4 l/mil

Går komma ner på drygt 1.1 om allt är rätt och låg utväxling.

Något som många glömmer om man mäter sträckan man åkt på en tankning är att mäteren visar miles.

Lätt att räkna galet då!

Är bilen däremot trimmad och en hög utväxling i bakaxeln så är siffran 2.4l/mil inte alls omöjlig. :)

Link to comment
Share on other sites

så mycket dra de inte, men de är ju inte heller snåla. Det går inte att jämföra med moderna bilar. jag har en 351, och den drar typ 1.5 landväg och säkert 2l stadskörning, och det är egentligen lite väl mycket

Link to comment
Share on other sites

Om du kjøper en 43 år gammal bil og tycker den drar for mycket brensle, satsa på når annet typ Prius eller Tesla! En kjøper vel Musse for at det er en Cool bil, sen får den dra vad den behøver. Det er sellan en året rundt bil, og så många mil blir det vel inte under sommeren? 2,4 liter/milen er helt fel. Rett justerad ska den ligga på 1,2 - 1,6 liter/milen.

mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Tack Per, man tänker inte längre än näsan räcker. Har kört sen mitten av April och försökt att justera allt möjligt för att få en rimlig bränsleförbrukning, inte fasen tänkte jag på att mätaren visar:oops::oops::oops::oops: miles/Leif

Link to comment
Share on other sites

Om du kjøper en 43 år gammal bil og tycker den drar for mycket brensle, satsa på når annet typ Prius eller Tesla! En kjøper vel Musse for at det er en Cool bil, sen får den dra vad den behøver. Det er sellan en året rundt bil, og så många mil blir det vel inte under sommeren? 2,4 liter/milen er helt fel. Rett justerad ska den ligga på 1,2 - 1,6 liter/milen.

mvh

JohnB

Peka gärna ut i min förstapost där jag skrev att jag vill bara ha en mustang om den drar lite soppa.

I Övrigt skall ni alla ha tack för svaren!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...