Jump to content

Orginal Ratt Med Airbag Fox


TheyLive

Recommended Posts

Tjena!

Undrar om nån har en orginal ratt till en fox?

Modellen MED airbag.

Skulle köpa rattnav för att byta till nåt häftigare men tydligen finns det

inte till modellen med airbag utan måste tillverkas efter en orginal ratt.

Nån som har en fox med airbag ratt som bytat? i så fall var hitta ni ert nav?

Annars så köper/lånar jag gärna er orginal ratt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jo... i båda mina.

Men som du säger är det klurigt med naven. Måste hitta på nån distans för mellanrummet som blir. Samt dra en kabel för tut-knappen.

Link to comment
Share on other sites

Hmm...Det nav jag fick tag på skulle passa 86 - och fram och hade splines. Bilen har dock inga splines utan 2 raka kanter på en annars rund axel...

Hur funkar det med en distans? Dock så är navet jag fick tydligen till foxar utan airbag...ser rattaxel annorlunda ut på dom kanske?

P.s har äntligen ansökt om medlemskap i denna eminenta klubb :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hur gick det med ditt rattnav? Alla foxar har den runda axeln som är avfräst på två sidor som du beskriver.

Däremot när du tar väck airbagenheten så blir det ett stort mellanrum som sagt men jag kommer svarva mig en alukona i mellan så det ser vettigt ut.

Ska även finnas en förlängning på Luisis rattnav att skaffa...

Har diskuterat dessa nav med min leverantör (seabeach.se) och han vet nu vad som gäller till fox. Om inte så har jag nummret på navet nånstans.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt det på is. Seabeach.se har jag handla mina nav ifrån innan också så det var den förste jag kollade när jag letade nav men jag hittade inget på deras hemsida så jag fortsatte att leta på andra ställe. Men om dom vet vad som gäller till fox så kan man kanske ta kontakt med dom direkt?

Förstår fortfarande inte vad du menar med mellanrum? klart airbag enheten ska väck, bytar ju hela ratten? menar du avståndet som ratten bygger ut mot föraren?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...