Jump to content

20" på en sänkt GT. Är det att föredra komfort eller utseendet?


Recommended Posts

Hej alla.

Som ni säkert läst i olika trådar jag skapat så funderar jag på att skaffa ett par 20" fälgar till min GT.

Sitter idag ett par 18" original bullit fälgar.

Tycker inte att där är något direkt fel på dem men vill ändå ha ett par 20" som fyller ut hjulhuset lite bättre.

Min är sänkt med FR fjädrar och visst är den lite stötig idag med 18" men inget som stör mig såvida det är stora hål i asfalten.

Det jag undrar är vad ni tycker som har 20" på er bil.

Blir den mycket stötigare?

Hur påverkas sväng radien?

Utseendemässigt mot ett par 18"?

Tacksam för era åsikter. :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag kommer lämna min personliga åsikt nu. Ingen sanning utan helt enkelt min version.

Nej, inte mycket stötigare. Kanske lite spårkänsligare men lite stötigare ja.

Svängradien behöver inte påverkas av det. Det beror på vilken ET du skaffar på de andra fälgarna.

Utseendemässigt. Ja, om du har en 05 eller nyare så kan den karossen "bära" större fälgar. Det jag inte tycker är lika snyggt är att däcken ser så smala ut. En illusion javisst men en högre däcksida ger en synvilla att däcket är bredare.

Enda sättet är egentligen för dig att prova. Kolla om däckhandlarn har en uppsättning hemma som du kan få prova.

Sen får du kanske tänka på markfrigång, vissa kan få problem.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Givetvis utseendet. stötigare ja, men bättre väghållning. spårigt kanske beror på däck val o framvagnsjustering..... men som sagt 20" ger ett mycket bättre utseende...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tack för era åsikter. Jag tycker personligen att den är rätt så stötig redan, är lite därför jag undrar.

Kommer ihåg min gamla V70 jag hade. Den är precis som mustangen riktigt hög original. Volvon bytte jag både fjädrar och dämpare på. Den sänkte då 60mm fram och 40mm bak. Samtidigt bytte jag från 17" till 18". Alla sade att den kom att bli jätte stötig och man fick ha njurbälte när man körde över en vägbula.

Visst blev den stötig men inte alls så mycket som jag hade föreställt mig. Däremot blev det en otroligt snyggare bil att titta på. :-)

Tror väl att det kommer bli ungefär samma med Mustangen.

Jag gillar redan utseendet med mina 18" bullit fälgar. Dock fyller dem ju inte ut hjulhuset alls. Det ser så smått ut till den karossen, på något vis så ser man mer gummi än fälg på de 235/50/18 som ligger på.

Aja, nu blir det bara till att hitta ett par 20" som man gillar. :-)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...