Jump to content

Framvagns Troll på Foxen


TheyLive

Recommended Posts

Jag kollade som du sa med hjulen upphisade och med kvart i tre metoden ock då kunda man både höra och känna glappet. Rag jointen kunde jag även lätt känna att där var mycke glapp i den. Vill också byta till en rattstång utan rag. Det här med styrlederna ser intressant ut men min var sänkt när jag köpte den för 4 år sedan och problemet kom i år. Vet du var man kan hitta dessa eftermarknads prylar?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

de vanliga Amerikanska siterna har och de kostar runt 150usd plus det vanliga så inte gratis. Fundera på om det är lönt att försöka kopiera och köpa länkhuvud osv här hemma men vet inte hur man skall göra med bulten som antingen, och helst , är special eller alternativt bult med konor. Förmodligen blir det krångligt att fixa och dessutom är det ju att betrakta som en vital del minst sagt.

jag har inget av de glappen så jag skall nog köpa bumpsteer kit, vilket är sökbegreppet!, och plattor.

mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Hej. jag har 2 foxar i familjen jag har hållit på och skruvat med under 10 år tror jag...( ibland kul, ibland inte så kul...)

båda bilarna , 90´hatchback, 88 Conv blev bättre med nytt "rack and pinion kit" speciellt den 90´

var precis som du beskrev den, och värst med "låg profil hjul/däck" 17, 45. (sitter org 16/55 däck nu, + org fjädrar.)

jag köpte nytt "hela klabbet" till 90an: nytt "rack and pinion kit", A-arms gummi bussningar, KYB dämpare, rag-joint, tie rod ends, Front Lower Ball Joint, performance sway bar end links ..blev som en "ny bil", (eller så bra som en bil designad för 25-30 år sedan kan bli...)

Jog bytte inte Caster cambe plates, inte där problemet satt. bytte inte heller till en massa stenhårda "performance" prylar, det är säkert bra för bana etc, men på gatan bara irriterande efter ca 15 minuter. Många gillar såna prylar, jag kritiserar inte dem, det är bara inget jag är inne på..( been there, done that).

Och, som "Tbird" sa, om du sänkt mycket är det nog en bra ide att skaffa "bump steer" justerings-bussningar etc.

Som du ser, drog det iväg i pengar, men hade turen att ta allt i en frakt-container och när dollarn va väldigt låg, så, blev inte så farligt dyrt ändå.

http://www.latemodelrestoration.com/item/PT-19417BL/79-93-Ford-Mustang-Urethane-Front-Sway-Bar-End-Links

http://www.latemodelrestoration.com/item/LRS-3504A-KIT/85-93-Mustang-Power-Steering-Rack-Kit-50L

/Olle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...