Jump to content

Söker shims för att ändra pinjongvinkel!


Recommended Posts

Oj, Vad har man inte gjort. bilen är byggd som en Boss 302" stage II för Trans am racing fast med en massa modifikationer som Baerclaw bromsar fram, Hydrauliskt bromsservo, Kuggstång med progressivt servo. TKO600 växellåda femväxlat, 351" Dart block på 440". Som du förstår jag kan fortsätta i en evighet. Målet har varit att bygga en bil som ser ut som ny uttagen 1969 men med en hel del förbättringar :D

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte bränsleinsprutningen Andrew. Som "lär" sig och ställer in sig själv efter hur man kör om jag fattat det rätt. Det är bara plånboken som sätter stopp för vad man kan göra med en gammal Mustang.:) Men.....man skall ju ha råda att åka och ha det kul också.

Link to comment
Share on other sites

Oj, Vad har man inte gjort. bilen är byggd som en Boss 302" stage II för Trans am racing fast med en massa modifikationer som Baerclaw bromsar fram, Hydrauliskt bromsservo, Kuggstång med progressivt servo. TKO600 växellåda femväxlat, 351" Dart block på 440". Som du förstår jag kan fortsätta i en evighet. Målet har varit att bygga en bil som ser ut som ny uttagen 1969 men med en hel del förbättringar :D

Andrew ditt bygge är verkligen inspirerande :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tack, Anders som du förstår har man inte haft tid med så mycket Golf eller andra tokiga hobbies. Kanske därför som man haft råd samt en väldigt förstående fru. Hur går det med din bil jag hade nästan väntat mig att få se den i Sälen.

Link to comment
Share on other sites

Tack, Anders som du förstår har man inte haft tid med så mycket Golf eller andra tokiga hobbies. Kanske därför som man haft råd samt en väldigt förstående fru. Hur går det med din bil jag hade nästan väntat mig att få se den i Sälen.

Jag har haft lite krångel med hälsan en period men nu är jag som en tonåring igen :rolleyes: . Tar tag i åsidosatta saker nu för fulla muggar å Mach1an står snart på tur ;) .... Att besöka dig å Tessan finns ju åxå på listan.. :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...