Jump to content

För snabba blinkers


Dannef

Recommended Posts

Jag har en mustang gt -06, fick underkänt på besiktningen för att det blinkar för snabbt. Blinkers bak har jag där backljuset ska vara.

Har provat att koppla in extra lampor för att höja motståndet men det gjorde inte någon skillnad.

Jag lämnade in den på en verkstad som jobbar med bil-el, dom provade att koppla om allt som det var i USA (röda blinkers) även då blinkar det för snabbt. Dom tror att det kan vara Junction boxen men är inte säkra (kan inte köra diagnos).

Känns jobbigt att chansa och köpa boxen, ifall det inte hjälper.

Någon som haft samma problem?

Link to comment
Share on other sites

Boxen är nog inte bränd men felkopplad vid sverigekonverteringen. Väldigt lätt att ta fel kabel när omkopplingen görs eftersom färgerna på kablarna är snarlika.

Som Robert säger; gör om gör rätt!

/MOS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Svårt att säga på rak arm. Även om man kan identifiera vilken kabel som har att göra med just den blinkersen så behöver man nog se över hela konverteringen av SJB´n. Jag skickar dig ett pm.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
On 2014-09-28 at 23:59, MOS said:

Svårt att säga på rak arm. Även om man kan identifiera vilken kabel som har att göra med just den blinkersen så behöver man nog se över hela konverteringen av SJB´n. Jag skickar dig ett pm.

/MOS

Detta är nog på min oxå. Blinkar snabbt på vänster, gammal tråd men när man hittar lösningen så skriv i forumstråden så är det lättare för oss efteråt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...