JH July 29, 2014 Report July 29, 2014 Jag har monterat en helt ny Deamon 750vac och kollat igenom det mesta innan jag testade den. När jag först testkörde och kollade flottörnivå och luftbränsleblandningen så reagerade den på alla fyra blandskruvarna, men nu händer ingenting. Tips mottages tacksamt! Citera
Per Berglund July 29, 2014 Report July 29, 2014 Kanske är spjällen för mycket öppna på tomgång och då fungerar inte tomgångskretsen alls.Då går den på primärkretsen istället vilket blir knasDra ner tomgångsvarvtalet så spjällen sluts.Öka tändningen ifall motorn dör så får du upp varvtalet på det sättet istället Citera
JH July 29, 2014 Author Report July 29, 2014 Kanske är spjällen för mycket öppna på tomgång och då fungerar inte tomgångskretsen alls.Då går den på primärkretsen istället vilket blir knasDra ner tomgångsvarvtalet så spjällen sluts.Öka tändningen ifall motorn dör så får du upp varvtalet på det sättet iställetOk jag testar dina tips senare, jag har nog skruvat bort mig till viss del. Mitt i allt skruvande tappade jag även instrumentet för tändningsinställning så nu får det bli en ny sån. Värmen gör att jag blir lite otålig med bilen, som ska regbesiktas imorgon. Citera
Per Berglund July 29, 2014 Report July 29, 2014 Lycka till!Ja värmen får pannan att pärlas vid minsta frustration! Häromkvällen satt jag själv i garaget och meckade med golvfläkten på högsta fart blåsandes i ryggen...Var kanon! Citera
Recommended Posts