Jump to content

Någon som trimmat? I så fall vad?


bossrules

Recommended Posts

Tyvärr har jag ingen GT500, men föregångaren 2003 Cobra.

I stort sett är de likadana utav trimningsympunkt.

Ladda mer...

2 saker du måste ha om det är före 2011 årsmodell.

1. bredlamda mätare (från 2011 original, åtminstone på mustang GT)

2. Tuner, SCT är att rekommendera då man har en Ford.

Det billigaste alternativet att få bilen tunad om man inte kan göra det självt.

Det finns flera bra remote tuner i USA.

Två av de bästa är

http://www.brooksspeed.com/

http://vmptuning.com/

Den senare har också bra uppgraderingar av supercharger.

Kolla också på https://www.lethalperformance.com/

för delar.

SVT performance forum är ett bra ställe för frågor/svar

http://www.svtperformance.com/forums/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Rubriken säger i princip allt. Ifall ni har trimmat er GT500 07-14. Vad har ni gjort osv?

Ford Racing Handling Kit

Justerbart panhard stag

VMP 2.4" Remhjul

Reische 170* Thermostat

OE-Look GT500 Intercooler Reservoir 3x Capacity

Tändstift NGK TR-7-IX

GT500/GT FR500S "KR" Mufflers

Shelby GT500KR Axle Reservoir

Ford Racing krängningshämmarkit

Kompressor TVS 2300

Värre koppling (Mc Leod RXT Twin Disc)

Broms uppgradering borrade/slitsade foster k27 skivor med redstuffbelägg

Större spridare 57lb

Större trottelhus (nästa säsong)

Större intercooler med dubbla fläktar (nästa säsong)

Större insug JLT 123mm

SCT Livewire handdator

http://www.garaget.org/?car=331873

Link to comment
Share on other sites

Rubriken säger i princip allt. Ifall ni har trimmat er GT500 07-14. Vad har ni gjort osv?

Jag har ett 2.5" remhjul liggandes om det skulle vara intressant? Ger 3-4 psi mer än original

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hej allesammans!

Jag har kört min GT500 -07 en sommar och tänkte förädla bilen lite inför kommande säsong.

Min nuvarande setup är:

Chassi:

#BMR handling kit med sänkning och kralligare krängningshämmare.

Motor & drivlina:

#Kooks Long tube headers

#Rostfritt helsystem med mindre kattar och bra flöde: skapar bra med oljud med ;)

#Steeda CAI

#Steeda 2,65(?) kompressorhjul.

#Steeda Tri-ax shortshift

#Värre koppling (Mc leod RXT)

#samt en tune gjord i bänk.

Bilen lämnar 580hk på hjulen idag.

Inför sommaren har följande förädling inhandlats:

Ett monoblade gasspjäll från Fordracing, 72lb Fordracing spridare, Kennebell Boost-a-pump samt ett 2,5" kompressorhjul.

På chassisidan har jag investerat i en Whiteline Watt´s link för att öka stabiliteten/spårsäkerheten.

Någon som har testat att uppgradera till en Watt's link bakvagn?

Blir det stor skillnad mot original?

Mina funderingar är:

Är det värt att titta på en begagnad Gt500 5,8 kompressor eller satsa direkt på typ en 2,9 skruv istället?

Ingen som råkar ha en liggandes i vägen förövrigt? :confused:

Eller kanske sikta på E85-konvertering?

Nån som provat vatten/metanolinsprutning på GT500?

Hoppas det inte vart för långt och ingen orkar läsa ;)

Mvh

Ändrade %s av %s (%s)
Mer förädling på väg :)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hej allesammans!

Jag har kört min GT500 -07 en sommar och tänkte uppgradera lite inför kommande säsong.

Min nuvarande setup är:

Chassi:

#BMR handling kit med sänkning och kralligare krängningshämmare.

Motor & drivlina:

#Kooks Long tube headers

#Rostfritt helsystem med mindre kattar och bra flöde: skapar bra med oljud med ;)

#Steeda CAI

#Steeda 2,65(?) kompressorhjul.

#Steeda Tri-ax shortshift

#Värre koppling (Mc leod RXT)

#samt en tune gjord i bänk.

Bilen lämnar 580hk på hjulen idag.

Nu vill jag gå vidare till nästa nivå.

Jag har köpt ett monoblade gasspjäll från Fordracing samt ett 2,5" kompressorhjul som ska på till nästa säsong.

Mina funderingar är: vad mer kan jag göra för att öka effekten? Ska man satsa på spridare och boost-a-pump vid detta läge och porta originalkompressorn/köpa begagnad Gt500 5,8 kompressor? Nån som har nåt av dessa prylar liggandes i vägen förövrigt? :confused:

Eller kanske sikta på E85-konvertering?

Nån som provat vatten/metanolinsprutning på GT500?

Jag har tittat på 2,9L skruvkompressorer men ligger lågt med det nåt år till så man kan utvecklas (läs: jag har inte finanserna just nu :P )

Hoppas det inte vart för långt och ingen orkar läsa ;)

Mvh

Nästa steg känns som en större komressor och spridare samt ev BAP, porta originalkompressorn känns som bortkastade pengar...

E85 konvertering var jag också inne på ett tag men struntade I det då det är för ojämn etanolhalt I bränslet.

Jag monterade kompressor och spridare från 5,8:an samt 2,4" remhjul I fjol på min -08.

Kör dock med original trottelhus och originalheaders fortfarande.

har inte bromsat den men den går fruktansvärt bra :)

jag skulle inte rekommendera breenspeed ang tune då jag fick felkoder om att min gick för magert med deras tune, dom lyckades heller inte få ordning på det. Jag kör numera med VMP tune som fungerar felfritt.

Här finns info om vad jag gjort med min http://www.garaget.org/Boss302

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Obs! Säg aldrig att du trimmat din bil, du har förädlat den!

Säger du trimmad och har en olycka, ja då kan du räkna med trubbel hos försäkringsbolaget.

Tack! Nu är det fixat samt uppdaterat i texten. :rolleyes:

Nya prylar har tillkommit i listan.

Har någon erfarenhet av Watt's link? Jag upplever bilen/bakvagnen som instabil/oprecis när tex när man gör filbyte i spårig väg, släpper av på gasen hastigt vid pådrag samt när man kör på ojämn väg.

Link to comment
Share on other sites

jag satte dit en "Pan Hard stags" konstruktion med bra resultat på min gamla stela-bakaxels 1990 GT.

Lite meckigt att få dit det, varierar hur enkelt el bra det blir beroende på hur avgassys är draget, orignal eller inte etc..

svårt att veta hur det blir/funkar på din fina bil, men mera förutsägbart skulle jag säga att det upplevs vid aggresiv körning på min bil..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har satt på steada open air filter men vilken tunne ska man ta fanns 90 och 93 octane är 90=95 och 93=98 ????????

Funkar skitbra med 95 soppa och 93 tune men är det rätt ?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...