Jump to content

Misständer vid fullgas


flashmax

Recommended Posts

Hej,

Jag har ett skumt fenomen på min 302:a med 4-ports Holley 600 och Edelbrock insug.

vid "normal" körning är det inga problem alls, men om jag trycker plattan i mattan så misständer och bluddrar motorn tills andra portparet öppnar (vacum). Går rent direkt från början (när axpumpen pumpar in soppa?) och på höga varv men inte där emellan.

Jag har bytt brytare, fördelarlock, rotor och tändstift. Brytaravståndet är 0,5mm och förtändningen är ca.10gr.

Förslag:confused:

Mvh. Thomas

Link to comment
Share on other sites

Låter helt klart vara inställning av förgasaren.

Verkar som den går magert i vissa lägen.

Tyvärr har jag inga direkta kunskaper om förgasare, håller mig till insprutning.

Link to comment
Share on other sites

Det är svårt att svara enkelt men det känns som du har lite små munstycken. Vet du hur stora munstycken du har i nu? Om inget är ändrat i förgasaren så tror jag det sitter storlek 66 på dina munstycken. I min 289 har jag bytt till 70 för att få en bättre blandning. På min har jag dessutom fått öka tändningen till 12 grader för att få den att gå rent i mellanregistret. Tyvärr så kan jag nästan garantera att mina inställningar inte passar på din bil utan du får ta det mer som en vägledning då alla motorer är olika. Jag införskaffade en bredbandslamda vilket underlättar väldigt då man ser direkt om blandningen är rätt eller fel.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...