Jump to content

289 med för hög co halt


murre 77

Recommended Posts

Hejsan:cool:. Är ny här på forumet o ganska ny mustang ägare oxså.

Vart över till staterna med min fru o inhandlade min drömbil, en 66 fastback, färg turqose med pony inredning, 289 ,deluxe ratt mkt nöjd med det köpet:D. O nu när jag äntligen fick hem den så vart det dax för ursprungskontroll, registreringsbesiktning,försäkring,osv.

Allt gick som smort ursrungskontrollen försäkringen o även regbesiktningen. Fick bara en tvåa på för hög co halt. Den vart dubbelt så hög som den får vara:p o bilen formligen stinker avgaser när man är ute o kör:p. Är inte särskilt haj på dessa motorer o förgarare än men det verkar som om det sitter en alldeles för stor förgasare på motorn som dessutom inte går att ljustera:confused:. förgasarn är en 4ports holley med nr:E3ZE-9510-AUA. List-50093 2222 och på brickan stpår det A2HI0. Motorns nr : ärC5AE-6015 som jag tror är en 289:confused:. Vad rekommenderar ni för fugg till denna motor som går igenom bes o ger lite bättre bränsle ekonomi? Eller kanske det går att byta munstycke så det går att bes med hollyn:). Tacksam för svar. Mvh Roger

Link to comment
Share on other sites

Den går säkrt att justera annars fins ju den änkla vägen och köpa enn ny ekonomibestyckad edelbrock 500 kostar knapt 4000kr tror jag. Har skälv hålt på med min origenal förgasaren ett längre tag tilslut nådde jag problemet. Vad jag lärt mig om holly är att membranet till tillskottsventilen går lätt sönder kanske det kan påverka co halten sen fins det ju alltid k-sprit att till gå vid besikningstillfällen.

Link to comment
Share on other sites

Hej drivax:) o tack för svaret. Jag vart nere vid bilverkstan igår o bilmeckan hittade en märklig skruv vid foten av förgasaren o det visadwe ju sig att det va justerskruven:p. Borde kanske vart en enkel sak att hitta denna skruv men den hade en väldigt konstig form så till o med bilmeckarn hade problem med va det va(han har meckat en hel del med jänk). Men hur som helst fixade han co halten:D. Men precis när vi fixat co så passade bränsle pumpen att lägga av:crazy:.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan:cool:. Är ny här på forumet o ganska ny mustang ägare oxså.

Vart över till staterna med min fru o inhandlade min drömbil, en 66 fastback, färg turqose med pony inredning, 289 ,deluxe ratt mkt nöjd med det köpet:D. O nu när jag äntligen fick hem den så vart det dax för ursprungskontroll, registreringsbesiktning,försäkring,osv.

Allt gick som smort ursrungskontrollen försäkringen o även regbesiktningen. Fick bara en tvåa på för hög co halt. Den vart dubbelt så hög som den får vara:p o bilen formligen stinker avgaser när man är ute o kör:p. Är inte särskilt haj på dessa motorer o förgarare än men det verkar som om det sitter en alldeles för stor förgasare på motorn som dessutom inte går att ljustera:confused:. förgasarn är en 4ports holley med nr:E3ZE-9510-AUA. List-50093 2222 och på brickan stpår det A2HI0. Motorns nr : ärC5AE-6015 som jag tror är en 289:confused:. Vad rekommenderar ni för fugg till denna motor som går igenom bes o ger lite bättre bränsle ekonomi? Eller kanske det går att byta munstycke så det går att bes med hollyn:). Tacksam för svar. Mvh Roger

Hej o väkommen

Kul med en gammal mustang som kommer som ny medlem. MEN BYT ALIAS !!!!

Link to comment
Share on other sites

5 liter bensin i tanken o lika mycket K-sprit gör kanske under verk?

Ps förra besiktningen hade jag 4,5 tror jag det va, denna besiktning hade jag 2,0 o då har jag inte gjort något med bilen.

Det ända jag gjort! men det vet jag inte om det påverkar är att dom sista tankarna har jag inte haft i bly tillsättning?

o om detta har betydelse, så om dom har mera bly i bensinen i usa, o det va massa kvar, kanske detta påverkar dig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...