Drivax August 14, 2014 Report August 14, 2014 Hejsan håller på att felsöka en autolite 2100 och det kan ju va bra o veta hur den funkar. Min uppfatning är så här på tomgång sugs bränslet endast genom justerskruvarna. Min förgasare suger även genom ena halsringen? Bensinen går via halsringarna till blandningsskruvarna till det blir ett vist vaccum då tar halsringarna vid ? Är det någon som vet hur detta funkar som skulle kunna skriva en manual eller fins det någon annan stans att se. Mvh christian Citera
Drivax August 14, 2014 Author Report August 14, 2014 hittade två goa filmer och nästa är för Holly Citera
Per Berglund August 14, 2014 Report August 14, 2014 Alla förgasare fungerar så att tomgångskruvarna endast är i funktion i just tomgång och bränsle går då den vägen.Sugs även bränsle från den övre delen så är spjällen för mycket öppna och då fungerar inte tomgångskruvarnaSlut spjällen och öka tändningen ifall motorn stallar Citera
Drivax August 15, 2014 Author Report August 15, 2014 Har provat att höja sänka tändningen det blev ingen skillnad. Får man detta fenomen av för hög flotörnivå ? Men då borde det ju komma bensin genom bägge och inte bara en? Ska se om jag kan sänka flotörnivån lite i dag . Blåste med tryckluft genom hålen där blandningsskruvarna siter men får väll ta bort förgasaren och se om det är något mera igenkoksat som jaf missat. Citera
Per Berglund August 15, 2014 Report August 15, 2014 Slöt du spjäll med att sänka tomgång?Enbart tändning förändrar inget Citera
Drivax August 15, 2014 Author Report August 15, 2014 Hadde mera förtändning innan sedan stälde jag den med lampa dick då höja tomgången men det blev ingen skillnad.på gången. Den suger ju bara genom den vänstra halsringen och reagerar inte på blandningsskruven på samma sida. Flotörnivån är satt torr på 15/32 däremot fins inga uppgifter på den riktiga våta nivån vilket som igentligen relevant. Citera
Per Berglund August 15, 2014 Report August 15, 2014 Har du installerat renovering sats på förgasaren? Citera
Drivax August 15, 2014 Author Report August 15, 2014 Japp men problemet är nu löst va halvt igenkoksat i kanalen till blandningsskruven i halsringen gisss om jag blev glad när jag hadde ett vaccum på 24 efter uppstart skulle igentligen ultraljuds tvätta halsringarna men det fick gå med brekleen fisketråd och tryckluft. Den orkade helt änkelt inte suga bränslet så bränslet tog den lättaste vägen sänkte även flottörnivån ca två mm får se om det straffar sig när man borjar dra på ricktigt har än så länge bara provat crusing fart oc upp till 70 km Citera
Per Berglund August 15, 2014 Report August 15, 2014 Ja rengörning är A och O!Bra det fixa sig!Emulgeringsrören är väldigt viktiga att rengöra och gärna med ultraljud!Största felet är att folk börjar peta med ståltråd eller dyligt och det är Tabu på förgasare!Nylon eller som du använt fisketråd är perfekt då det inte gör åverkan. Citera
Drivax August 15, 2014 Author Report August 15, 2014 Det bästa är förståss att ultraljudstvätta hela förgasaren men vågade inte de då hela min kamkåpa blev förstörd och jag fick blästra och måla den. Dom tvättat förmycket annat skit i ultraljudstvätten på jobbet. Men topplocken blev super fina men då var den nyss rengjord med nyt vatten och tvättmedel. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.