Jump to content

Edelbrock 1406 och ompositionering av fästet för gasvajern


PAL

Recommended Posts

Hej

Är det något geni här som lyckats lista ut hur "Edelbrock Throttle Cable Plate for 1968-2004 Ford 351W with Edelbrock carb and automatic (Except AOD) transmission", eller mer kortfattat Edelbrock 1491, ska användas för att flytta ut fästet för gasvajern? Jag står med huvudet i motorrummet och vrider/vänder på den här plåtbiten och känner mig som en fullblodsidiot, men det är bara att erkänna att jag inte reder ut det. Hittar bara frågor och inga lösningar när jag använder min bästa kompis Google så nu rycker jag en livlina och ställer frågan här

Link to comment
Share on other sites

Grattis till ännu en skräp produkt som ingen lyckas få på!

Varit med om samma sak och den funkar inte och jag vet inte om det är idioter på Edelbrock som jävlas eller någon Mexikan som packat fel produkt i fel påse!

Bara ta fram slipen och svetsen och tillverka en egen.

Kanske så de tänkt att den ska användas....som råmaterial

Föresten du kanske har ett original insug?? Det har jag inte prövat på! :crazy:

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Hej

Är det något geni här som lyckats lista ut hur "Edelbrock Throttle Cable Plate for 1968-2004 Ford 351W with Edelbrock carb and automatic (Except AOD) transmission", eller mer kortfattat Edelbrock 1491, ska användas för att flytta ut fästet för gasvajern? Jag står med huvudet i motorrummet och vrider/vänder på den här plåtbiten och känner mig som en fullblodsidiot, men det är bara att erkänna att jag inte reder ut det. Hittar bara frågor och inga lösningar när jag använder min bästa kompis Google så nu rycker jag en livlina och ställer frågan här

Går även frun/sambon bet? Dom brukar annars veta mer än Google ;). En bild tack!

Link to comment
Share on other sites

Tack Per, jag tror att jag ska hänga upp den på väggen som ett konstverk. Ett mycket konstigt konstverk. Och nej, det är inte original utan det är ett performer 2181 det ska dit på.

Har inte vågat fråga hus-google än Magnus eftersom det ju finns risk att hon fixar svaret och då hade det blivit jobbigt på riktigt ;). Självklart ska jag förmedla en bild på eländet:

post-5783-14483949503_thumb.jpg Utan att ha den framför mig så höftar jag lite och säger att den är 8-9 cm lång och ska kunna användas för att positionera om originalfästet för gaswiren i motorrummet, vilket behövs om man använder Edelbrocks 1483 för att hänga på kickdown-staget. En betydligt lämpligare bild skulle vara

post-5783-144839495043_thumb.jpg

De skickar med små instruktionsblad på i princip allting, men INTE till den här vilket förmodligen är på ren illvilja. Nu är jag mest nyfiken hur 17 de har tänkt sig att den ska användas, utöver Pers alldeles utmärkta förslag naturligtvis

Link to comment
Share on other sites

Blir något liknande, men jag tror att jag lägger en plåt med ett par påsvetsade bult under originalfästet bakom förgasaren. Samtidigt hade det varit fantastiskt kul att veta hur 17 de har tänkt att 1491 ska användas.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...