Jump to content

Vossen CV3 - original eller replica? Någon som har erfarenhet av dessa?


Recommended Posts

Då jag som sagt är på jakt efter nya 20" undrar jag om någon här har erfarenhet om Vossen fälgar?

Är ju sjukt dyra original men verkligen snygga med det konkava.

Då ett komplett set 20" med däck kostar runt 35-40 000:- här hemma undrar jag om något köpt deras replica eller var dem finns att få till min GT -07?

Tacksam för hjälp.

Mvh Tobbe

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skillnaden brukar ligga i att dyra fälgar typ Vossen är smidda, medan kopiorna är gjutna.

Gjutprocessen ger material som är porösare än det smidda materialet.

I slutänden beror det på vad du ska göra med bilen; bana eller söndagskörning.

Link to comment
Share on other sites

Skillnaden brukar ligga i att dyra fälgar typ Vossen är smidda, medan kopiorna är gjutna processen ger material som är porösare än det smidda materialet.

I slutänden beror det på vad du ska göra med bilen; bana eller söndagskörning.

Ok. Jag är nog mest söndagsköraren. Därför på något vis tycker jag att kromade fälgar är mer lämpade på en glidare och mörkare fälgar ger en råare look.

Personligen gillar jag när fälgbanan är svart och ekrarna är polerade. Plus att det är sjukt vackert med konkava fälgar.

Dock så är ju prislappen i överkant tycker jag då man enbart kör med bilen 300 - 500 mil om året.

Link to comment
Share on other sites

Smaken är som baken. :D

Det låter som att gjutna, d v s kopior, är fullt tillräckliga för dig. Det jag har läst om Vossen-kopior är att de skiljer sig lite lite från originalet, plus att det inte står "Vossen" på kanten. Dessutom är de billigare.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...