Jump to content

-67 cab utlåst


LuddeJ

Recommended Posts

Tjena! Slipper man in i trunken på en -67 cab utan att riva halva inredningen. Tror mina nycklar ligger där sedan ett tag tillbaka. Gjorde för övrigt årets premiär start idag (kallar det att vara i tid till säsongen 2015) och det sket sig. Transferröret mellan flottörhusen sprutmålade hela motor rummet med bränsle och jag fick inte tag i nya o-ringar, så det blir nytt försök imårn. Sånt man inte vill att ska hända när avgasrören är varma! Jävla skitbensin nu för tiden som torkar ut gummit!

Link to comment
Share on other sites

Hej Ludde!

Du kommer in i trunken via cabbens förvaringspåse, eller vad det nu kallas. Du måste lossa

de skruvar som finns i överkant av påsen. Inifrån baksätet alltså. Kommer inte ihåg hur många

dom är, men 8 till 10 st. skulle jag tro. Då kan du komma in i bagaget, och öppna luckan inifrån,

så du inte behöver leta inifrån bilen.;) Jag har gjort samma misstag som du, lämnat nycklarna

i trunken. Det ordnade sig, på det sättet jag beskrev.

Ha´re!

P-O

Link to comment
Share on other sites

Okej, tackar! Ska göra det imårn om jag hinner före jag ska ut på böljan blå, annars blir det om två veckor. Fick förövrigt nya o-ringar och flottörhus-packningar idag. Startade så fint, och riktigt nöjd blev jag över mitt nya avgassystem. Den bara viskade så fint på tomgång och inget vrålande på vidöppna spjäll heller! Ska bara laga ett par värmesköldar till dom där äckliga headersen till så är vi färdiga på driftsidan på ett tag tror jag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...