Jump to content

Framfjädrar


JH

Recommended Posts

Är det någon som har koll på framfjädrar till tidiga Mustanger? Jag har en 67a med BB som jag köpte nya lämpliga fjädrar till enligt säljaren, men jag tycker själv att det blev extremt hårt hårt. Det är knappt fjädring i framvagnen och jag är orolig att något annat tar stryk. Minsta gupp så slår det hårt. Bifogar en bild där originalfjädern är den högre men klenare i diameter 17,2 mm och den nya "blå" är 18,8 mm men betydligt lägre. Det sitter Kybdämpare på och de är helt ok och de har jag erfarenhet av sen tidigare.

Vet någon vad som kan vara rätt eller åtminstone bra att utgå från.

post-530-144839509776_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kan bara dela det jag har

Mina fjädrar är 620lbs och de är ca 18mm i tråddiameter och det känns lagom stumt ungefär som moderna bilar.

Då är min bil ändå rätt mycket lättare än din i fronten

Jag har tidigare haft 750lbs och de var benhårda och nästan okörbart...Tyvärr mätte jag inte tråddiameter men är nog kanske det du har nu!

Men minns det slog som tusan i framvagnen!

Som du säger tar annat stryk i förlängningen men din bil har ändå extra förstärkningar i fjädertornen...Om det är BB Bil?

Kanske lika bra du sätter tillbaka originalet och du kan ju alltid kapa ett halvt varv så blir dom lite stummare

Eller köp 620lbs fjädrar.

Kör enbart gummi bussningar överallt! Polyuretan förstör hela upplevelsen och bidrar inget för gata

Link to comment
Share on other sites

Jodå det är en bigblock bil med förstärkningar i tornen men någonstans går nog gränsen för vad det tål. Det får nog bli montering av originalfjädrarna igen. Kanske ett halvt varv kapning är bra men jag vet inte hur mycket det inverkar så att den inte sänker för mycket, då jag även gjort en Shelbysänkning.

Du har helt rätt i att uretanbussningar är något man ska vara försiktig med om man vill ha någorlunda komfort. Jag har inte kört långt med bilen men den är som en Gokart :) fast det slår mer och det hade jag inte tänkt mig.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...