Jump to content

Köpråd Mustang GT


Guest nho1

Recommended Posts

Ja varför den ligger kvar på blocket kan dels vara att det är kanske lite väl tidigt fortfarande att sälja den plus att den är för dyr. :)

Jag har kollat en del på den nya 2015 modellen och helt klart är det väldigt attraktiva priser. Men modellen påminner ju inte alls om den gamla retro modellen 05-09, är ju inte alla som gillar den nyare modellen utan kanske föredrar det " gamla " utseendet. :)

tycker nya är asball - men ok inge retro men jorden snurrar framåt...

Många var ju helt anti mot 2010 - 2014 nu är de ganska accepterade så - men håller med gillade stuket 05-09 men pissig kvalisort vart det, men hade sin charm

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest nho1

Vad innebär "premium" paketet, vad ingår då? Dvs hur avgör man om en bil har premium paketet?

En annan fråga, jag har läst om automatlådorna inte tål speciellt mycket trimning. 4.6l motorn var ju 305hk medans 5.0l är 412hk. Har den senare därmed en starkare låda?

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig till 99%. O andra sidan så finns det inte så många andra ställen att sälja sin beg mustang.

Bättre att börja högt och jobba sig neråt om man inte absolut måste ha pengarna nu

svårt att ångra sig om man sätter för lågt... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Bättre att börja högt och jobba sig neråt om man inte absolut måste ha pengarna nu

svårt att ångra sig om man sätter för lågt... :rolleyes:

Helt rätt. Men jag tror också att det kommer dyka upp många röda pilar nedåt i pris ju närmare vi kommer våren.

Min -07 GT Premium som köptes förra våren har stått sig bra i pris om man jämför med andra liknande som ligger ute till försäljning idag. :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest nho1

Någon som sett någon förteckning som förklarar de olika specialversionerna som finns, hur vet man vad som ingår i dem?

Har sett "super snake", "stalker", "bullit". Shelby är ju Fords egna specialvariant, men de andra? Någon som vet tex vad som ingår i ett "bullit package"?

Link to comment
Share on other sites

Mycket egen påhittade benämningar som ska locka köpare som inte vet vad som är rätt.

Bullit 2007 http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=163460

Någon som sett någon förteckning som förklarar de olika specialversionerna som finns, hur vet man vad som ingår i dem?

Har sett "super snake", "stalker", "bullit". Shelby är ju Fords egna specialvariant, men de andra? Någon som vet tex vad som ingår i ett "bullit package"?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Köpte min GT -07 år 2012 den hade varit krockad på vänster sida fram, men är reparerad och fått sin plakett "Rebuild" såg även bilderna på skadan, och den är reparerad av yrkesfolk.Men man skall ju då ha bilen till ett rabatterat pris.Så är bara bilen fixad av rätt folk så ser jag inga problem med detta.

Har inte haft några större problem med bilen, men ett vanligt fel är att CD växlaren rasar , så jag har bytt ut hela stereo systemet, gjorde även tectylbehandling på hela underredet och i hålrum på min för där fanns inget rostskydd alls förutom standard ED lack.har hört att handbromsvajer har en tendens att sätta sig rosta ihop, men jag har inte haft några problem,jag är helnöjd med min bil.

Lycka till med evt köp.

Link to comment
Share on other sites

Guest nho1
Är priserna orimliga höga just nu på blocket eller är den prisguide som ofta hänvisats till alldeles för lågt satt?

http://mustangforum.se/showthread.php?2156-Prisguide-amp-Köpguide-2005-2009

Tycker i stort sätt alla mustanger på blocket ligger betydligt över den köpguiden....:confused:

Ingen som kan ge råd om hur realistiska prisnivåerna i ovan prisguide är?

Link to comment
Share on other sites

Ingen som kan ge råd om hur realistiska prisnivåerna i ovan prisguide är?

Jag säger bara lycka till och hitta någon Mustang enligt den tabellen för de priserna.

Gör du det och den har clean carfax så kommer jag gratulera dig. Sedan skall du tänka på att många utrustar sina bilar med något litet extra som även kostar en del.

Är ju inte direkt gratis att sätta på en hood scoop, sänkningssats, andra dämpare för härligare ljud, stripes, större fälgar.

Link to comment
Share on other sites

Guest nho1

Det var det jag misstänkte, samtidigt som jag blivit tipsad om tabellen. Men då är den inte mycket att hålla sig i när man letar.

Däremot misstänker jag att priserna ändå kommer sjunk en del i vår nu när 2015 bilarna släpps i Sverige.

Givetvis har du rätt om extra utrustning, jag tänkte närmare på mer standard utrustade bilar. Sen tror jag extra utrustning sjunker snabbare från nyvärde än själva bilen.

Link to comment
Share on other sites

Det var det jag misstänkte, samtidigt som jag blivit tipsad om tabellen. Men då är den inte mycket att hålla sig i när man letar.

Däremot misstänker jag att priserna ändå kommer sjunk en del i vår nu när 2015 bilarna släpps i Sverige.

Givetvis har du rätt om extra utrustning, jag tänkte närmare på mer standard utrustade bilar. Sen tror jag extra utrustning sjunker snabbare från nyvärde än själva bilen.

Det beror helt o hållet vem du frågar om tabellen....

Personligen tror jag inte att 05-09 kommer sjunka för att en 2015 släpps. Personligen ser jag inte någon likhet alls mellan dessa modeller men det är kanske bara jag.

o andra sidan, vill man ha en retro modell så köper du nog ingen 2015.

Sedan håller jag med dig när det gäller xtra utrustningen. Vad du köper det för + monterings kostnad, det får du aldrig igen när du säljer bilen. Sedan vill ju inte alla ha en xtra utrustad bil heller.

Link to comment
Share on other sites

Det var det jag misstänkte, samtidigt som jag blivit tipsad om tabellen. Men då är den inte mycket att hålla sig i när man letar.

Däremot misstänker jag att priserna ändå kommer sjunk en del i vår nu när 2015 bilarna släpps i Sverige.

Givetvis har du rätt om extra utrustning, jag tänkte närmare på mer standard utrustade bilar. Sen tror jag extra utrustning sjunker snabbare från nyvärde än själva bilen.

15 är slutsåld och nu får du vänta till 16 på den nya pärlan

Link to comment
Share on other sites

15 är slutsåld och nu får du vänta till 16 på den nya pärlan

Jag personligen är inte intresserad av någon 2015, jag gillade inte utseendet på den. :-)

2016 modellen lär säkert bli något dyrare än 2015, eller?

Link to comment
Share on other sites

Jag säger bara lycka till och hitta någon Mustang enligt den tabellen för de priserna.

Gör du det och den har clean carfax så kommer jag gratulera dig. Sedan skall du tänka på att många utrustar sina bilar med något litet extra som även kostar en del.

Är ju inte direkt gratis att sätta på en hood scoop, sänkningssats, andra dämpare för härligare ljud, stripes, större fälgar.

får du inte ner priset enligt listan köp NYTT

varför köpa en gammal skorv när du får ny med vagnskadegaranti och rostskydd från 300 papp!?

för MIG helt obegripligt

men som sagt man behöver bara en köpare till pärlan och denne kanske vill just ha DEN bilen och är villig att ge lite mer så...

Link to comment
Share on other sites

får du inte ner priset enligt listan köp NYTT

varför köpa en gammal skorv när du får ny med vagnskadegaranti och rostskydd från 300 papp!?

för MIG helt obegripligt

men som sagt man behöver bara en köpare till pärlan och denne kanske vill just ha DEN bilen och är villig att ge lite mer så...

Jo så är det.

Men jag undrar en sak. Vad jag förstår så kommer mustangerna från tidigare årsmodeller säg 05-09 sjunka i pris för att en -15 kostar lite mer än 300k.

Om det blir så att -16 modellen kommer prissättas dyrare än -15. Kommer då priset att 05-09 öka igen?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...