Jump to content

Safety Recall Airbag. Utökat antal berörda bilar !!


Joachim

Recommended Posts

Konstigt att vissa har fått det fixat utan problem, medans andra (som jag) får det tråkiga svaret att din bil inte berörs osv. Trots att man har en recall om man kollar upp VIN-numret. Aja, det handlar väl om en pengafråga i slutändan. Men det borde ju inte vara några problem oavsett var i världen bilen befinner sig.

Link to comment
Share on other sites

Fick detta av ford i USA nu! Samma kontakt som förra gången, de tycker att ford i Sverige kan byta den! De får betalt av ford i USA !

Hello Mathias,

Thank you for your reply. I apologize that my original response did not resolve your concerns.

I understand that you are currently residing in Sweden. Due to this, we are unable to directly assist you with this matter. Your local Ford Dealership should be able to perform the recall on your vehicle.

As previously advised, you may need to pay for this service to be performed on your vehicle. Please keep the repair receipt and mail it to any Ford Dealership here in the United States for reimbursement. For assistance in locating contact information of your nearest Ford Dealership, a dealer locator application is available on the Ford Owner Website at www.owner.ford.com.

Thank you for contacting Ford Motor Company.

Sincerely,

Kimberly

Customer Relationship Center y

Svart Mustang GT 2007

Link to comment
Share on other sites

Fick detta av ford i USA nu! Samma kontakt som förra gången, de tycker att ford i Sverige kan byta den! De får betalt av ford i USA !

Hello Mathias,

Thank you for your reply. I apologize that my original response did not resolve your concerns.

I understand that you are currently residing in Sweden. Due to this, we are unable to directly assist you with this matter. Your local Ford Dealership should be able to perform the recall on your vehicle.

As previously advised, you may need to pay for this service to be performed on your vehicle. Please keep the repair receipt and mail it to any Ford Dealership here in the United States for reimbursement. For assistance in locating contact information of your nearest Ford Dealership, a dealer locator application is available on the Ford Owner Website at www.owner.ford.com.

Thank you for contacting Ford Motor Company.

Sincerely,

Kimberly

Customer Relationship Center y

Svart Mustang GT 2007

Varför skall det då vara så himla svårt för Ford Sverige att fixa det när dem får det betalt av Staterna, det kan man undra.

Link to comment
Share on other sites

Jag har väntat lite för att se hur detta ärende fortskrider men kollade upp mitt VIN nummer och det visade sig att jag har 2 st s k recall ärende.

Ett från 25 februari 2008 och nu detta senaste 18 december 2014.

Är det mer än jag som har båda dessa?

Min är en GT -07.

Samma här. Jag tror de flesta har det.

Link to comment
Share on other sites

Ja blir så förbannad, bara fortsätta att mail bomba dom och ringa!!

Finns det inte någon annan aktör som kan ta på sig detta med att byta ut våra airbags?

Svart Mustang GT 2007

Grufman var inne på att åtgärda våra bilar när ämnet blossade upp. Han var i kontakt med ansvarig person i USA men har inte hört nåt nytt sen dess.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu har den där Monika tydligen slutat! Fick detta i dag typ samma svar igen och de fick samma tillbax

Hej Mattias,

Förlåt sent svar, Monica jobbar inte kvar hos os längre därav mitt svar till dig.

Ford Motor Company AB började importen av Ford Mustang under 2015. Bilar som har importerats via fristående återförsäljare ingår inte i Ford Sveriges ansvarsområde, och vi har varken resurser, reservdelar eller teknisk kompetens för att hantera dessa bilar på samma nivå som vårt officiella modellprogram.

Servicekampanjen på Ford Mustang har än så länge endast påbörjats i Nordamerika. Då antalet omfattade bilar är stort och omfatter många bilmärken tar det tid att åtgärda alla bilar. Vi kan i dagsläget inte svara på i fall denna kampanjen kommer att omfatta bilar i Europa och när detta i så fall sker. För frågor kring servicekampanjen hänvisar vi till importören av bilen.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Katrine E. Hansen

Customer Relation Centre Coordinator

Ford Motor Company AB

Box 6046, 400 60 Gothenburg

Phone: +46 317071010

E-mail: fordkund@ford.com

Svart Mustang GT 2007

Link to comment
Share on other sites

Japp nu är väll det bara att vänta! Jag blev kontaktad av ford här i Sverige i dag ! Efter alla mail skickade så ringde de upp och ville förklara sig! Mina mail har gått vidare till "chefer" som fört dialog med motsvarig i USA om problemet! Ford här i Sverige gör inget med denna recall fören USA öppnar en recall åtgärd, typ eller vad hon nu sa , snurrade i skallen om följd frågor så jag uppfattade inte vad hon kallade det :) hon sa även att hon kontaktat min Kontakt hos Ford i USA och att min kontakt ljugit för mig om att det var okej att byta ut denna safety recall hos Ford i Sverige! För att lugna ner konsumenter pågrund av det otroligt många bilar med safety reacall på airbags. Hon på talade att jag kan köra min bil och det finns ingen risk att jag skall skada mig.....airbagen kommer att lösa ut sig och att det är ett fall där en person skadat sig i benet av explosionen! Så jag kan vara lugn när jag kör:) toppen!;)

Vet inte vem jag tror på för Ford här i Sverige hävdar i varje mening att vi har först 2015 börjat att sälja Mustang och har inget ansvar för de tidigare modellerna..!! Ut över det så nämnde hon när jag frågade om att det har bytats ut på några Mustanger, att hon visste det men gör inte det längre. När USA öppnar och vi blir/om vi blir kallade till byte så kommer även de som bytt få byta igen! Ähh nu tar vi Fredag skål

Svart Mustang GT 2007

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fick detta av Ford USA när jag kontaktade dom i ett annat ärende.

Parts are currently not available for Safety Recall 15S21.  At this time, we request for your patience on when repair instructions and parts ordering information become available.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej!

Jag har med stort intresse följt inläggen gällande recall av airbags. Det är ju lite svårt att inte tänka tanken att något kan hända när det nu tydligen finns belägg för att bagen med diverse innehåll helt oförhappandes hamnar i plytet på en! Jag kan inte bedöma hur stor risken är,  men den finns uppenbarligen eftersom bilarna återkallas. Och problemet är ju inte självläkande, så det skulle kännas bra med ett klart besked i frågan. Och tanken att bilar utanför USA skulle hanteras annorlunda verkar ju i sammanhanget helt absurd.

Det finns uppenbarligen en hel del pålästa medlemmar som - var och en på sitt håll -  aktivt försöker att få klarhet i hur Ford tänker agera i Sverige. Om jag uppfattat saken rätt verkar de svar man hittills fått - om man ska uttrycka det lite försiktigt - sväva något.

Vore det inte bra om klubben centralt agerade för att få tryck i frågan? Klubben representerar i alla fall ca 3 600 medlemmar (även om alla inte berörs av just denna problematik) och är lite svårare att nonchalera. Kanske kan/vill några av de föregående skribenterna bilda en grupp, som får agera i klubbens namn?

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hur var det med att tändningslåset kunde låsa sig under körning på slutet 80 och början på 90 talet, också recall sluet på 90 talet.

Hände för några, har aldrig haft några problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Fick det här brevet i brevlådan här i Kalifornien idag. Störigt värre att jag äntligen har tid hos verkstaden för byte av förarsidans airbag nästa fredag (15S21-recallen), men 16S26 finns det inga delar till än. Eftersom bilen kommer åka med oss till Sverige som flyttgods om ett par veckor så lär det ju bli en fortsatt följetång på distans.

Avancerad PowerPoint/MSPaint-nivå på grafiken, får det på något sätt att se mindre allvarligt ut än det är känner jag. Det enda som skulle göra det ännu värre hade väl varit om de använt Comic Sans som font.. :/

AirbagRecall.jpg

AirbagRecallS16S26-page1.jpg

AirbagRecallS16S26-page2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bytet av gasgeneratorn på förarsidan verkar ha gått utan problem igår (15S21), både det gamla och det nya serienumret stod på servicekvittot också. Stealershipet hade dock fortfarande ingen mer (publik iallafall) information är vad som stod i brevet jag fick (ovan), så 16S26 verkar fortfarande inte kommit så långt?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...