Jump to content

Kristofer med en Mustang cab '03 från Stockholm


Recommended Posts

Hej!

Är sen i söndags lycklig ägare av en svart Ford Mustang 3.8l V6 '03 automat.

Började leta cab i februari och det jag ville ha var: Snygg, helst amerikanare, bra skick, helst flyttgods och under 90k.

Stod rätt tidigt klart för mig att det blir en Mustang eller Trans-am och lyckades då hitta en väldigt fin en i söndags. Jag dividerade länge om jag verkligen skulle klara mig utan en V8a, men skicket som detta var + flyttgods övervägde motorn för denna gång :angel:

Bilen är importerad som flyttgods 2005 av samma ägare som ägt den sen 2003 i USA. Den har gått ca 53 000 miles (8000 mil) och inredningen är i grymt skick. Några stenskott och skador på lacken men inget som förstör helhetsintrycket.

Jag är nu 4:e ägaren av bilen.

Planer jag har är att kanske köpa Cobra fälgarna (money money), byta avgassystem (måste provlyssna innan), bakljuskopor (men inte riktigt säker då röda blinkers syns sådär) och göra en stor service (byte av motorolja + växellådsolja hos grufman).

Lite om mig:

26 årig kille uppvuxen i en förort norr om Stockholm men bor sen ett halvår istan.

Bilar är ett brinnande intresse, men gillar tyvärr bara att köra dem vilket gör att det blir dyrt när jag måste lämna in dem för minsta lilla saken :P

Har sen barnsben varit överförtjust i röda blinkers och pop-up lampor så har i och med detta köp checkat av en av dem :D

Har förutom denna bil:

Volvo 740 '88 (vinter / sladdbil)

Jeep Grand Cherokee V8 (lite offroad bil men nu till salu)

Volkswagen Passat 170DSG 4motion '12 som är tjänstebil och som ny tjänstebil har jag valt en Ford Mondeo 180PS iAWD med automat och mycket extra utrustning. Hoppas nu att jag får någon bra kontakt på Ford som kan hjälpa mig sen :rolleyes:

Kommer bli jättekul att komma in i detta forum och betalade igår medlemsavgiften :)

Jag kommer även dyka upp med bilen på power meet då jag brukar åka dit varje år, får se dock om jag kör in den på fältet eller ställer mig på svensson parkeringen..

post-9194-144839605451_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...