Jump to content

problem med huvudcylinder fastback -67


mange.e65

Recommended Posts

Hej ! Har skivor runt om på min -67 men får det inte att funka , pedalen sjunker i botten , men om man börjar pumpa får man upp trycket direkt.pedalen sjunker inte heller när man håller den nere då!. Jag är fundersam om det sitter fel huvudcylinder i bilen , det är den med 2 lika stora koppar , alltså den för trummor runt om, är det därför jag inte får det att funka eller bör det gå med den cylindern till skivor?

// mvh magnus

Link to comment
Share on other sites

Problemet är att hittar ingen sån (skivor/skivor i sverige!! Har ju inte lust och vänta en månad från US

.Men vad är det för skillnad på dom egentligen, är det typ nån backventil för trummorna eller!

Köpte bilen så här i vintras så har aldrig provkört (Import) i så fall har dom byggt fel dom som gjort i ordning bromsarna

Link to comment
Share on other sites

lufta bromsarna ordentligt och i ordningsföljd och provkör bilen. funkar kanske hur bra som helst,, annars säljer vp autopart bromskit till bakaxeln de vet kanske vilken bromscylinder som skall fungera.

Link to comment
Share on other sites

Har luftat i flera dagar men ingen skillnad, pedalen går i botten , men pumpar man får man upp tryck direkt , och pedalen sjunker inte då.

Men om man sen väntar 10 sek,, då går den i botten igen

Link to comment
Share on other sites

Lars! Bytte du till skivor runt om eller bara fram?? Har du huvudcylindern som är för skivor / trummor

Det jag är fundersam över är om detgår att köra med den jag har (trummor/ trummor) eller måste jag beställa en för skivor / skivor??

Link to comment
Share on other sites

Den är köpt på en firma om sätter ihop vad du önskar, den är köpt för många år sen så jag vet inte om den finns kvar. Det var min bror som var i USA och köpte cylindern. Har för mig att diametern behöver vara minst 7/8" för att det skall fungera. Står lite på ett forum http://forums.vintage-mustang.com/mod-custom-forum/554081-master-cylinder-bore-sizes.html

Hittade en cylinder på Summit som är 15/16" http://www.summitracing.com/int/parts/dhb-m36445/overview/make/ford/model/mustang

Om jag inte minns fel så är den jag har 1", utan servo blir det tungt att bromsa.

Link to comment
Share on other sites

Har kollat lite mer det är en sån här cylinder jag har http://www.napaonline.com/Catalog/CatalogItemDetail.aspx/Brake-Master-Cylinder-Remfd/_/R-NMBP2559_0358918630

1 1/4" diameter (eftersom den är för trummor bak måste man ta ur backventilen). kan ev. räcka med en cylinder som har 1 1/8" diameter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...