Jump to content

Så ingen vet någonting ...


canyon

Recommended Posts

Så ingen vet överhuvudtaget någonting om när nya mustangen finns till försäljning, hur många som importeras, och var de kommer att säljas. Är det bara redan sålda som importeras? Är det så jävla illa med informationen??

Vad säger svenska Ford? Finns svenska Ford?

Link to comment
Share on other sites

Säljes av FORD i Halmstad men sålda bilar har inte nått sverige ännu, sen kan man gå in på ford.se där finns info om bilarna, dock ej leveransdatum.....

Så ingen vet överhuvudtaget någonting om när nya mustangen finns till försäljning, hur många som importeras, och var de kommer att säljas. Är det bara redan sålda som importeras? Är det så jävla illa med informationen??

Vad säger svenska Ford? Finns svenska Ford?

Link to comment
Share on other sites

Ja, Ford finns, jag gick in på www.ford.se , klickade på nya mustang och byggde en bil som jag ville ha.

Gick sedan in på var närmsta återförsäljare fanns och det var Bilmånsson i Halmstad, även Brants i Vänersborg säljer mustang.

Jag skickade "min" bil dit och ville ha en offert och leveranstid mm., offerten kom och säljaren ringde också upp mig och fastbacken har ca 6-7 mån lev tid och cabben 7-8 mån.

jag beställde en GT cab och hoppas få den mars 2016, fick sätta in 20" i handpenning.

Det verkar som om de sålt 120-150 bilar hittills.

vill du se en bil får du nog kolla med de som direktimporterat, tror de första svenska kommer om två veckor.

Link to comment
Share on other sites

Märkligt hanterat av Ford det här...

Borde man inte se till att man kan leverera 2015 års modell till åtminstone våren 2015...? 6 - 7 månaders väntetid låter i mina öron som lång tid. Vad får man om man beställer en nu? 2016 års modell hoppas jag?

Apropå frågeställningen om svenska Ford så TROR jag att svaret är: ja, dom finns. Men de styrs styvmoderligt av Ford Europe med allt vad det innebär.

Link to comment
Share on other sites

Beställer du en nu får du en 2016, de börjar tillverkas 3/8.

6-7 månader är rätt lång tid men så är det när marknaden styr, det kunde vara värre, Hellcaten går ju inte att beställa pga för högt köptryck, de får inte fram delar till den för att möta behovet.

Lite surt för de som beställde en Mustang i vintras att inte få bilen förrens till hösten men bilen är värd att vänta på, jag kollade på en häromdagen.

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Foose. Men hade jag beställt en i januari hade jag allt velat ha den till sommaren. Även om min mormors ord "den som väntar på något gott...." ringer i öronen på mig som vuxen. :)

post-9257-144839633564_thumb.jpg

Provsatt den här på mässan i Älvsjö i januari, blev väldigt förtjust i Recaro stolarna. Det och backsensor är det enda jag skulle vilja plocka på en. För övrigt är ju Sverige versionen tämligen "komplett".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...