Jump to content

ny och ute efter info....


Recommended Posts

Hej, köpte en mustang HT1970 för en vecka sedan...351w .. i stort sett original..

första jänkebilen så jag söker en del info. har skruvat mycket i bilar genom åren, men detta är nytt...

Lennart..

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag skannar all info jag kan. får jag ett intresse så söker jag allt...skadad, ja kanske....köpte en bil på vinst och förlust...gick ej hundra i motorn, vibrerade ii mängder.... bytade tändning til HEI , fungerar bättre men ej helt bra, så nu återstår förgasaren, trolitsvis gre den för lite. munstycken var får man tag på dom.Går klockrent på tomgång men gasar man lite så vibrerar den.. ger jag fullt så går det bra, ej halvgas...

Link to comment
Share on other sites

kollat alla slangar bytt några pluggar. komptestat,OK. bytat alla stift, något var bara en spalt på en halv, ett var sprucket i porslinet mm....Hei med nya kablar. MEN lösningen var nog tempen...körde jag i 20 min så den blev jämn 75 grader så går den nu jämnt och fint, kall vibrerar den fortfarande men inte lika mkt....har en 82 graders kanske skall sätta i den....rädd den skall koka. får ta en redig cruisingsväng i veckan innan elddopet till helgen...

Link to comment
Share on other sites

Byt till 82-graders termostaten. Motorn mår bättre av det. 75 grader är för kallt. Eftersom kylarvätskan är satt under tryck i systemet så krävs det en bit över 100 grader innan den börjar koka.

Link to comment
Share on other sites

bytat termostat och körde en vända på 14 mil i helgen, nu går den upp i 85-90 grader som mest, efter 4 mil gick den rart i motorn utan ryckningar.får kolla över förgasaren.. kan inte vara något annat..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...