Jump to content

Schyssta Mustang förare ute på vägarna


TheyLive

Recommended Posts

Tog mig en tur i söndags och låg på motorvägen från Vellinge in mot malmö.

Kör om en silvrig GT 2011 eller nyare och tänker inte mer på det.

2 minuter senare ligger han bredvid o ger tummen upp :)

Vet inte vem du är eller om du håller till här inne men det var första gången en Nyare Mustang har hälsat

på mig o min fox. Förgyllde dagen lite. Ha det gott

Link to comment
Share on other sites

Man tycker ju det, och jag har hälsat på massor av nyare mussar som inte har hälsat tillbaka.

Antingen så e dom inte så insatta så dom ser att foxen också är en musse eller så kan det vara så jäkligt att dom ser ner på foxen o vägrar hälsa?

Vill ju inte tro på det sista så vi kör på alternativ ett :D

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tänka mig att Foxen inte är så välkänd av dem som kör nyare mussar. Jag, som kör gammelbil hälsar alltid på äldre amerikanska muskelbilar, oavsett fabrikat, om inte dom hälsar först, vilket också händer. Och förståss alla mussar oavsett årsmodell.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, jag finns härinne och det var jag som körde upp vid din sida. Jag jobbar mycket och det blir inte många rundor som hinns med men igår blev det

en tur ner till Smygehuk med min sambo och hennes syster o svåger för en räkmacka därnere vid havet. Dom flesta vet inte hur en Fox ser ut som dessutom är ganska sällsynta enligt min mening. Så jag tänkte jag kör ikapp o hälsar och visar att din bil är en också är en mustang med 5.0 liters motor. Dessutom mycket populära i USA. Eftersom du kommer härnere från passar jag på att fråga, är träffarna i Anderslöv fortfarande igång? Isåfall vilka dagar? Var där några rundor i 2013 och tänkte köra dit om dom fortfarande är igång nu i sommar.

Ha det bäst!

Conny T

Link to comment
Share on other sites

Där ser man, Tänkte leka lite men var tvungen att svänga av vid Tygelsjö :D

Jodå träffarna i Anderslöv håller på än och brukar vara på Torsdagar.

Jag brukade som sagt hälsa på alla Mussar jag såg men det va ytterst få som hälsade tillbaka så nu väntar jag alltid o ser om dom hälsar först.

Därför blev jag så chockad när du hälsa när du gled upp bredvid, trodde du ville rejsa först :D

Ha det

Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Hade precis lekt lite med en gul 2008? GT CAB som hade väldigt cool belysning både fram och bak, innan jag fick syn på dig, körde upp jämsides och han sade att han besiktigat två gånger och fått dessa godkända. Nästa gång vi ses på vägarna Mr. FOX hälsar jag med tummen upp sen LOVAR jag att visa dig mina baklyktor..... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Vitte f-n om jag kan åka ifrån en 05-upp med min standard fox.....tycker den känns slöare och slöare varje dag (vane sak?) Men trampa fullt ska vi nog klara:D Efter växellåds bytet (när den behagar dyka upp) får det nog inhandlas lite åka-fort delar.(tyvärr är vinterbilen 940 turbo snabbare för tillfället - pinsamt) Tittar gärna på dina granna baklampor Conny....de e ju Musse baklampor :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...